تیم سازمان جهانی بهداشت با ۷.۵ تن تجهیزات مبارزه با کرونا وارد ایران شد

  • 12 اسفند 1398 - 18:11
تیم سازمان جهانی بهداشت با ۷.۵ تن تجهیزات مبارزه با کرونا وارد ایران شد

هواپیمای حامل گروهی از متخصصان سازمان جهانی بهداشت به همراه کمک‌های این سازمان دوشنبه دوم مارس (دوازده اسفند) در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست.

طبق گزارش سایت سازمان جهانی بهداشت، این گروه از متخصصان با مقام‌های بهداشتی ایران و سایر افراد و نهادهای مرتبط همکاری خواهند کرد تا میزان آمادگی‌‌ها و تلاش‌ها برای پاسخگویی را ارزیابی کنند. این سازمان تاکید کرده است که متخصصان سازمان جهانی بهداشت از مراکز درمانی مشخص شده، آزمایشگاه‌ها و مبادی ورودی در ایران بازدید می‌کند.

این سازمان ماموریت دارد جمعیت در خطر و نحوه و شیوه انتقال را شناسایی کند.

هواپیمای حامل کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از دبی وارد ایران شد و بیش از ۷.۵ تن تجهیزات پزشکی و حفاظتی برای بیش از ۱۵ هزار نیروهای درمانی و همچنین کیت تشخیص کرونا برای ۱۰۰ هزار نفر نیز با خود همراه داشت.

فرانسه، آلمان و بریتانیا نیز در بیانیه مشترکی اعلام کردند که کمک‌های مالی و غیرمالی خود را برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا در ایران ارسال می‌کنند.

این سه کشور اعلام کردند متعهد شده‌اند، از طریق سازمان جهانی بهداشت یا سایر مراکز مرتبط با سازمان ملل، کمک مالی حدود ۵ میلیون یورویی را برای مبارزه با بیماری کووید-۱۶ در ایران اختصاص دهند.

این سه‌ کشور در بیانیه خود تاکید کرده‌اند از تلاش‌های جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا همچنان حمایت خواهند کرد.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نیازهای «فوری» ایران را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا اعلام کرد.

بنا به اعلام وی ایران هم اکنون به تجهیزاتی از جمله ماسک های «ان ۹۵» (N95)، ماسک های سه لایه، دستگاه تنفس مصنوعی، لباس های جراحی، کیت های آزمایش ویروس کرونا و پوشش های مخصوص برای حفاظت از صورت و بدن نیاز دارد.

دیدگاه