جزییات تازه از حمله موشکی ایران به نظامیان آمریکایی در عراق؛ ۱۱ سرباز زخمی شدند

  • 27 دی 1398 - 10:11
جزییات تازه از حمله موشکی ایران به نظامیان آمریکایی در عراق؛ ۱۱ سرباز زخمی شدند

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که در جریان حمله موشکی هفته گذشته ایران به پایگاه‌ نظامی عین الاسد در عراق ۱۱ نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

به گزارش یورو نیوز، این خبر در حالی اعلام می‌شود که ساعاتی پس از حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق، دونالد ترامپ با انتشار توئیتی که با عبارت «همه چیز خوب است» شروع شد وارد آمدن آسیب جانی و یا زخمی شدن نیروهای نظامی کشورش را جریان این حمله رد کرده بود.

ارتش آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود که حملات موشکی ایران به پایگاه‌های عراق که در آن بخشی از نظامیان آمریکایی به همراه نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش حضور داشتند هیچگونه کشته و یا زخمی برجای نگذاشته است.

بیل اوربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه پنجشنبه ۱۶ ژانویه / ۲۶ دی با انتشار بیانیه ای ضمن تایید زخمی شدن یازده نظامی کشورش در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در استان انبار عراق گفت: با آنکه در حمله هشتم ژانویه ایران (۱۸ دی ۱۳۹۸) به پایگاه عین الاسد هیچیک از نیروهای ارتش آمریکا کشته نشدند اما تعدادی از آنها به دلیل آسیب‌ های مغزی ناشی از اضطراب و هیجان ناشی از انفجارها تحت درمان قرار گرفته و همچنان در حال طی کردن مراحل درمان هستند.»

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه یادآور شد: «چند روز پس از این حمله تعدادی از نیروهای ارتش بنا به احتیاط برای طی مراحل درمان از پایگاه هوایی عین الاسد به یک مرکز پزشکی در شهر لنداشتول واقع در کشور آلمان اعزام و بخش دیگری از نیروها نیز برای همین منظور به پایگاه عریفجان در پایتخت کویت منتقل شدند.»

به گفته کاپیتان بیل اوربن در مجموع یازده نفر تحت درمان آسیب‌های ناشی از حملات موشکی ایران قرار گرفتند که از این میان هشت نفر برای بررسی‌های بیشتر به آلمان و سه نفر به کویت فرستاده شدند.

ایران در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ۱۸ دی اعلام کرد در واکنش به ترور قاسم سلیمانی در خاک عراق توسط نظامیان آمریکایی،‌ دو پایگاه نیروهای آمریکایی در این کشور که به گفته تهران حمله پهپادی به فرمانده پیشین سپاه قدس از آنجا هدایت شده بود را هدف حملات موشکی قرار داد.

دونالد ترامپ یک روز پس از اقدام موشکی ایران در سخنانی به صراحت اعلام کرده بود که هیچ یک از نظامیان کشورش در این حملات زخمی نشده‌اند.

این در حالیست که تلویزیون دولتی ایران دقایقی پس از انجام حملات موشکی از کشته شدن بیش از هشتاد نظامی آمریکایی در این حملات خبر داده بود.

دیدگاه