سازمان ملل: تعداد پناهندگان سوری در کشورهای همسایه از مرز ۵ میلیون گذشته است

  • 11 فروردین 1396 - 10:59
سازمان ملل: تعداد پناهندگان سوری در کشورهای همسایه از مرز ۵ میلیون گذشته است

آمار سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که تعداد پناهندگان سوری که در کشورهای همسایه سوریه زندگی می‌کنند از مرز پنج میلیون نفر گذشته است.

به گزارش بی بی سی، بر اساس این آمار تعداد آن ها در ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر از آغاز سال جاری افزایش یافته است.

شمار پناهندگان سوری که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نسبتا ثابت باقی مانده بود در دو سال بعدی دوباره در پی عملیات نیروهای دولت سوریه در شهر حلب با حمایت نیروهای روسیه دوباره رو به افزایش گذاشت.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید بر اساس آماری که این سازمان جمع‌آوری کرده در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر از آوارگان سوری در کشورهای همسایه به سر می برند.

به گفته این سازمان میلیون ها نفر دیگر به مناطق دیگر در داخل این کشور پناه برده‌اند. از جمله هزاران نفر که عمدتا زن و کودک هستند، سعی دارند از تهاجم شورشیان به شهر حما در شمال غرب سوریه فرار کنند و به مناطق دیگر بروند.

سازمان ملل گفته است شمار زیادی از پناهندگان سوری به اروپا پناه برده‌اند. بر اساس آمار سازمان ملل حدود ۹۰۰ هزار نفر سوری در اروپا، عمدتا در سوئد و آلمان درخواست پناهندگی کرده اند.

به گزارش سازمان ملل صدها هزار نفر از اتباع سوریه در کشورهای قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به سر می‌برند اما به دلیل این که این کشورها عضو پیمان بین‌المللی مهاجران نیستند،به عنوان پناهنده ثبت‌نام نشده اند.

به گفته این سازمان همچنین هزاران سوری دیگر در کشورهای لبنان و ترکیه به عنوان پناهنده ثبت‌نام نشده اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید مهاجران سوری در اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آن‌هایی که به عنوان پناهنده در ترکیه و لبنان ثبت‌نام نشده‌اند، شامل آمار بیش از پنج میلیونی این سازمان نمی‌شوند.

این سازمان خواستار کمک‌ بیشتر جامعه جهانی به پناهندگان سوری شده است.

دیدگاه