اعلام آمادگی رهبران آلمان و فرانسه برای ساختن آینده اتحادیه اروپای بدون بریتانیا

  • 11 فروردین 1396 - 10:58
اعلام آمادگی رهبران آلمان و فرانسه برای ساختن آینده اتحادیه اروپای بدون بریتانیا

یک روز پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، فرانسوا هولاند و فرانک والتر اشتاین مایر، رؤسای جمهوری فرانسه و آلمان، روز پنج‌شنبه ۳۰ مارس، بر ضرورت بنیانگذاری “اروپای آینده” و همچنین مبارزه با ملی‌گرایی و افراط‌گرایی در این قاره تأکید کردند.

به گزارش رادیو فرانسه، هولاند در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود در کاخ الیزه در پاریس گفت که فرانسه و آلمان مسئولیت دارند که خود را در ساخت اروپای آینده متعهد کنند. همچنین رئیس جمهوری فرانسه افزود که دو کشور برای پیشبرد اروپا با یکدیگر توافق دارند.

رئیس جمهوری آلمان نیز در این نشست گفت که آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها “دست در دست یکدیگر” آماده ساختن آینده اروپا هستند.

اشتاین مایر افزود: “ما چه بخواهیم چه نخواهیم، فرانسه و آلمان مسئولیت بزرگتری نسبت به قبل دارند.”

رئیس جمهوری سوسیال-دموکرات آلمان که کار خود را در ۱۸ مارس آغاز کرده، برای اولین بار در مقام جدید به فرانسه سفر کرده است.

روز پنج شنبه همچنین هولاند در تماس تلفنی با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا از وی خواست تا مذاکرات درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا “به طریقی روشن و سازنده” و با احترام به “قواعد و خواسته‌های” این اتحادیه انجام شود.

روز چهارشنبه نیز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با رد درخواست ترزا می برای انجام همزمان مذاکرات دوجانبه، اعلام کرد که بریتانیا باید اول تمام تعهدات خود را در قبال اتحادیه اروپا لغو کند تا بعد مذاکرات مربوط به روابط آینده این کشور با اتحادیه اروپا انجام شود.

دیدگاه