دبیر کل سازمان ملل: فرمان ممنوعیت ورود به آمریکا لغو شود

  • 14 بهمن 1395 - 0:11
دبیر کل سازمان ملل: فرمان ممنوعیت ورود به آمریکا لغو شود

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواست که فرمان ممنوعیت ورود پناهجویان و شهروندان هفت کشور اکثرا مسلمان به آمریکا را لغو کند.

به گزارش یورو نیوز، فرمان دونالد ترامپ ورود پناهجویان را به آمریکا برای ۱۲۰ روز و ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران را برای ۹۰ روز ممنوع کرده است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در واکنشی گفت: «این فرمان بهترین راه برای حفاظت از آمریکا یا هر کشور دیگری در برابر نگرانی های جدی از نفوذ تروریست ها نیست. من فکر نمی کنم که این فرمان، اقدام موثری باشد. به نظر من این تدابیر باید هر چه زودتر لغو شوند.»

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از اردوگاه پناهجویان در حومه شهر حلب سوریه بازدید کرد و بر همبستگی با پناهجویان سوری و پیشبرد فرایند صلح در سوریه تاکید کرد.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: «هنگامی که شما این ویرانی ها را می بینید، واقعا می فهمید که پناهجو بودن چه معنایی دارد و چرا بی اندازه مهم است که همبستگی مان را با آنها اعلام کنیم و نه اینکه آنها را طرد کنیم، برای آنها تا جایی که ممکن است امکان پناهندگی فراهم کنیم نه اینکه آنها را پشت مرزها نگه داریم و آنها را عقب برانیم.»

فرمان دونالد ترامپ از ورود پناهجویان سوری که از جنگ گریخته اند به آمریکا ممانعت می کند، موضوعی که اعتراض سازمان ملل متحد و گروههای حقوق بشری را در روزهای گذشته در پی داشته است.

دیدگاه