بهترین معلم دنیا انتخاب شد

  • 03 فروردین 1396 - 8:23
بهترین معلم دنیا انتخاب شد

از میان ۲۰ هزار کاندیدا، “مگی مک دانل” معلم کانادایی که در مناطق قطبی تدریس می‌کند برنده جایزه یک‌میلیون دلاری بهترین معلم دنیا شد.

ماری کریستین قنبری جهرمی، معلم ایرانی – آلمانی جزو ۱۰ نفر اول مرحله فینال بود.

هیئت داوران این معلم کانادایی را از میان ۲۰ هزار کاندیدا از ۱۷۹ کشور جهان برگزید.

پروژه‌های مگی مک دانل کمک شایانی به بهبود وضعیت زندگی شاگردان مدرسه‌اش در مناطق محل سکونت بومیان “اینویت” داشته است. یکی از این پروژه‌ها جمع‌آوری ۲۰ هزار دلار کمک برای تاسیس غذاخوری بوده است.

انتخاب بهترین معلم جهان و اهدای جایزه یک میلیون دلاری برای سومین سال متوالی است که برگزار می‌شود. در سال۲۰۱۶ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در یک پیام ویدئویی برنده این جایزه را اعلام کرد و به وی تبریک گفت.

این جایزه یک میلیون دلاری به صورت قسطی پرداخت می‌شود و مستلزم آن است که برندۀ جایزه حداقل تا پنج سال آینده در شغل معلمی باقی بماند. حنان حروب متعهد شده است بخشی از این جایزه را برای کمک به دانش آموزان فلسطینی هزینه کند.

از آلمان دکتر ماری- کریستین قنبری جهرمی، معلم ایرانی – آلمانی جزو ۱۰ نفر اول مرحله فینال بود. او معلم رشته زبان آلمانی، ریاضیات و ورزش در مدرسه “گشر” در مونستر است. دکتر ماری- کریستین قنبری جهرمی تنها معلم نیست، بلکه محقق نیز هست و در دانشگاه مونستر هم تحقیق و تدریس می‌کند. او تز دکترایش را در زمینه روانشناسی ورزش نوشته است.

شخصیت‌های مشهوری از این جایزه پشتیبانی می‌کنند. سلما هایک، ستاره هالیوود و آکشی کومار، ستاره سینمای هند (بالیوود) در مراسم اهدای جایزه به حنان حروب حضور داشتند. استیون هاوکینگ نیز در مراسم اهدای جوایز به معلمان جهانی “بنیاد وارکی” گفت: «همه چیز از زمان آشنایی با معلم ریاضی‌ام شروع شد. عشق به موسیقی، عشق به تاریخ و بیشتر از بچه‌های دیگر عشق به علوم در من پایه‌گذاری شد.»

بنیاد وارکی که مقر آن در لندن است، موسس جایزه جهانی بهترین معلم سال است. این جایزه که با جایزه نوبل مقایسه شده، در رقابتی جهانی به آموزگاری داده می‎شود که برای دانش‌آموزان الهام‌بخش و بر جامعه تاثیرگذار باشد. هیأت داوران جایزه جهانی معلمان متشکل از ۶۷ تن از کارشناسان آموزش، مدیران مدارس، روزنامه‌نگاران، روسای شرکت‌ها و دانشمندان از ۲۰ کشور جهان است.

بنیاد وارکی را سانی وارکی، تاجر میلیاردر هندی‌تبار و ساکن دوبی تأسیس کرده است. او کارآفرین آموزش و پرورش و سفیر نیکوکار یونیسف است. شرکت او بزرگترین مالک خصوصی مدارس ابتدایی در جهان با شبکه‌ای بیش از ۱۳۰ مدرسه در ۱۰ کشور جهان است.

 

دیدگاه