ممنوعیت ورود انواع کامپیوتر و تبلت در پروازهای چند کشور به آمریکا

  • 03 فروردین 1396 - 8:27
ممنوعیت ورود انواع کامپیوتر و تبلت در پروازهای چند کشور به آمریکا

مقامات آمریکائی ورود کامپیوتر و تبلت های مسافران به کابین ۹ کمپانی هواپیمائی که از ۸ کشور خاورمیانه به آمریکا پرواز می کنند، را با پیش کشیدن خطر سوءقصد تروریستی، ممنوع ساختند.

از این رو به کمپانی هائی چون “ترکیش ایر لاین”، که پروازهای مستقیم از دوبی و استانبوال به آمریکا دارد، گفته شد تا از مسافران خود بخواهند که هیچ وسیله الکترونیکی، جز یک تلفن همراه با خود به کابین نیاورند و کامیپوترها، تبلت، دستگاه پخش دی وی دی، کتابها و بازیهای الکترونیکی خود را در چمدان های خود گذاشته به بار بدهند.

آنها می گویند خبرهائی در دست دارند که بر مبنای آنها گروههای تروریست و از جمله القاعده، کماکان هدفشان سفرهای هوائی است و در تلاش هستند که روش های تازه ای برای ادامه سوء قصد های خود، از جمله با کار گذاشتن مواد منفجره در کالاهای مصرفی، بیابند.

یک مقام بلند پایه رسمی می گوید : شماری تصادف و سوء قصد علیه مسافران در فرودگاهها طی سالهای اخیر انجام گرفته که از جمله آنها انفجار در یک ایرباس “ای ۳۲۱” در فوریه ۲۰۱۶ توسط القاعده بود که پس از ۱۵ دقیقه پرواز در هواپیمائی رخ داد که از “موگادیشو” برخاسته بود و ۷۴ سرنشین داشت. این انفجار یک سوراخ یک متری در بدنه هواپیما به وجود آورد و عامل آن را کشت.

مقامات آمریکائی در مورد مدت برقراری این ممنوعیت خبری نداند.

این ممنوعیت شامل ۵۰ پرواز روزانه نه کمپانی “رویال جردانین”، “اجیپت ایر”، “ترکیش ایر لاین”، “سعودی ایرلاین”، “کویت ایر ویز”، “رویال ایر ماروک”، “قطر ایر ویز”، “امارات و اتحاد ایر ویز” می شود که همگی از ۱۰ فرودگاه بین المللی عمان، قاهره، استانبول، جده، ریاض، دوحه، کویت، ابوظبی و کازابلانکا بر می خیزند.

دیدگاه