وزیر امور خارجه آمریکا عید «نوروز» را تبریک گفت

  • 01 فروردین 1396 - 10:25
وزیر امور خارجه آمریکا عید «نوروز» را تبریک گفت

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۰ مارس در بیانیه‌ای «نوروز»را به ایرانیان و مردم دیگر کشورهایی که این عید را جشن می گیرند، تبریک گفته است.

به گزارش وب سایت فارسی وزارت امورخارجه آمریکا، رکس تیلرسون در این پیام نوشته است:«من نوروزی شاد و پیروز را آرزو می کنم برای همه کسانی که در سراسر دنیا این سنت باستانی را، که آغاز کننده بهار و سال نو است،گرامی می دارند.»

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرده است: میلیونها نفر در سراسر دنیا، از جمله جوامع در افغانستان، آذربایجان، چین، گرجستان، هند، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، سوریه، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و بسیاری دیگر در آسیای جنوبی و مرکزی و منطقه خلیج فارس این زمان از سال را با خانواده و دوستانشان جشن می گیرند. امروز بسیاری از آمریکاییان در این جشن شرکت خواهند کرد و سنتهای محبوب نیاکانشان را با نسلی جدید قسمت می کنند.

رکس تیلرسون تصریح کرده است: «نوروز زمانی است برای نگاه کردن به سالی که در پیش روی است با امید و خوش بینی. ما مشتاق جشن گرفتن این بهار تازه با هم هستیم، با امید به این که نوروز صلح و سعادت را برای همه به ارمغان بیاورد.»

دیدگاه