بازتاب گسترده دست ندادن ترامپ و مرکل در اتاق بیضی شکل کاخ سفید

  • 28 اسفند 1395 - 21:57
بازتاب گسترده دست ندادن ترامپ و مرکل در اتاق بیضی شکل کاخ سفید

حاشیه های دیدار روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از جمله دست ندادن آنها در اتاق بیضی شکل کاخ سفید در رسانه های دو کشور و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش یورو نیوز، هنگام حضور خبرنگاران در محل ملاقات رهبران ایالات متحده و آلمان به نظر می رسید دونالد ترامپ با وجود درخواست آنگلا مرکل از فشردن دست او خودداری می کند.

برخی رسانه های آلمان شهامت صدراعظم این کشور را در مواجهه با دونالد ترامپ ستوده اند. رفتار رئیس جمهور آمریکا در جریان ملاقات با آنگلا مرکل همچنین مورد انتقاد برخی کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. گروهی از این کاربران به مقایسه ملاقات دیروز رهبران آمریکا و آلمان با دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده با آنگلا مرکل پرداختند.

کریستینا دانز، خبرنگار آلمانی در نشست خبری صدراعظم آلمان با رئیس جمهور آمریکا از آنگلا مرکل پرسید: «سیاستهای انزواگرایانه رئیس جمهور آمریکا تا چه حد به نظرتان خطرناک است؟»

او از دونالد ترامپ نیز پرسید: «چرا شما تا این حد از تکثر در رسانه ها که اغلب آنها را به پخش اخبار جعلی متهم می کنید، می هراسید؟ در حالی که خودتان اتهاماتی مانند انجام شنود تلفنی توسط اوباما را مطرح می کنید که اثبات نشده اند؟»

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخی طعنه آمیز ضمن «دوستانه» خواندن پرسش این خبرنگار آلمانی اظهار داشت: «من تاجرم، تاجری منصف هستم که برای همگان در سراسر جهان خوبی می خواهد. به هیچ وجه انزواگرا نیستم. نمی دانم شما چه روزنامه ای می خوانید اما به نظرم این مثال دیگری از آنچه که شما اخبار جعلی خواندید محسوب می شود.»

دونالد ترامپ در این نشست خبری که پیش از سفرش به ایالت فلوریدا برای گذراندن تعطیلات آخر هفته برگزار شد، شنود تلفنی توسط باراک اوباما را نقطه اشتراک خود با صدراعظم آلمان دانست.

دیدگاه