چین و آمریکا در برابر تهدیدات اتمی کره شمالی متحد می‌شوند

  • 28 اسفند 1395 - 21:40
چین و آمریکا در برابر تهدیدات اتمی کره شمالی متحد می‌شوند

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در ادامه سفر دوره‌ای به آسیای شرقی، روز شنبه ۱۸ مارس/۲۸ اسفند، وارد پکن شد. هدف از این سفر دو روزه، مذاکره و ترغیب مقامات دولت چین به منظور افزایش فشارها بر کره شمالی عنوان شده است. ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند تا با همکاری کشورهای منطقه از توسعه برنامه اتمی و موشکی کره شمالی جلوگیری نماید.

به گزارش رادیو فرانسه، وزیران امور خارجه آمریکا و چین در این دیدار بر لزوم همکاری مشترک میان دو کشور به منظور متوقف ساختن برنامه اتمی کره شمالی تاکید کردند.

ساعاتی پیش از ورود رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به چین، دونالد ترامپ، در یک پیام توئیتری دولت پکن را به عدم همکاری کافی در برابر تهدیدات اتمی کره شمالی متهم کرد.

پکن، هم بارها حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در دریای چین جنوبی و انجام مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی را مورد انتقاد قرار داده و تاکید نموده است که این اقدامات موجب ایجاد تنش در منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون در دیدار با همتای چینی خود تلاش کرد تا با کلام متعادلتری، پکن را به همکاری در برابر تهدیدات کره شمالی متقاعد نماید.

“رکس تیلرسون” در جریان دیدار با همتای چینی خود “وانگ ئی”، با اشاره به افزایش تنش‌ها در منطقه خاطرنشان کرد: همکاری میان دو کشور آمریکا و چین تا زمان متوقف ساختن گسترش سلاح‌های اتمی و تغییر موضع پیونگ‌یانگ ادامه خواهد یافت.

وانگ ئی، وزیر امور خارجه چین نیز با بیان مواضع سنتی کشورش گفت: پکن همواره خواستار انجام مذاکره، عدم ورود به درگیری و منطقه‌ای عاری از وجود سلاح‌های اتمی است.

دیدگاه