در حمله مهاجمان مسلح به بیمارستانی در کابل دست کم ۳۰ تن کشته و ده ها تن زخمی شدند

  • 19 اسفند 1395 - 0:47
در حمله مهاجمان مسلح به بیمارستانی در کابل دست کم ۳۰ تن کشته و ده ها تن زخمی شدند

حمله مهاجمان مسلح به بیمارستانی در کابل دست کم ۳۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت. داعش مسئولیت این حمله مرگبار را برعهده گرفته است.

به گزارش یور نیوز، این حمله حدود ساعت ۹ بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی در بیمارستان سردار محمد داوود خان، بزرگترین بیمارستان نظامی افغانستان، در نزدیکی سفارت امریکا واقع در محله وزیر اکبر خان پایتخت رخ داد.

گفته می شود یکی از مهاجمان ملبس به روپوش پزشکی در برابر بیمارستان دست به انفجار انتحاری زد و به دنبال آن سایر مهاجمان به این بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه هجوم بردند و کنترل طبقات دوم و سوم را در اختیار گرفتند. در پی آن نیروهای ویژه پلیس افغانستان به محل حادثه رسیدند و عملیات زمینی و هوایی را برای ورود به داخل بیمارستان آغاز کردند. پس از ساعاتی با کشته شدن هر چهار مهاجم، این حمله مرگبار پایان یافت.

یکی از پزشکان این بیمارستان واقعه را این طور شرح داد: «من در سالن تئاتر بودم وقتی بمبگذار انتحاری ملبس به روپوش سفید وارد شد به طرف من آتش گشود. به یکباره من روی زمین افتادم. او به روی همکارانم شلیک کرد. من به نحوی توانستم از در پشتی فرار کنم. سراسر آنجا را سیم خاردار گرفته بود و نمی شد کاری کرد.»

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان این حمله را محکوم کرده و آن را حمله به تمام مردم افغانستان خوانده است.

دیدگاه