عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن کشته شد

  • 13 آذر 1396 - 18:27
عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن کشته شد

وزارت کشور دولت حوثی‌ها که در صنعا، پایتخت یمن مستقر است، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور کشته شده است.

به گزارش بی بی سی، در این اطلاعیه آمده است: “علی عبدالله صالح و چند تن از همراهانش پس از آن کشته شدند که شبه نظامیان خود را به قتل مردم و راهزنی واداشتند و با کشورهای متجاوز همکاری کردند”.

رسانه‌های نزدیک به حوثی‌ها همچنین تصاویری از یک جسد منتشر کرده‌اند که می‌گویند جسد آقای صالح است.

گزارش‌ها حاکی است که خودروی حامل آقای صالح در حالی که در مسیر شهر سنحان، زادگاه او در جنوب صنعا در حرکت بوده به رگبار گلوله بسته شده و او و همراهانش کشته شده اند.

علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ در گرفت.

آقای صالح گفت که اگر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حمله به اهداف غیرنظامی را متوقف کند، او آمادگی دارد “صفحه‌ای جدید” در روابط خود با عربستان بگشاید.

دیروز گزارش شد که نیروهای حوثی پس از چهار روز جنگ شهری در صنعا موفق شده‌اند نیروهای وفادار به آقای صالح را از بخش‌های زیادی از شهر به عقب برانند و به اقامتگاه آقای صالح نزدیک شوند.

همزمان گزارش شده که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت یمن که مورد حمایت عربستان است، به نیروهای وفادار به خود در مأرب دستور داده به سوی صنعا حرکت کنند.

فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن هم به غیرنظامیان هشدار داده که از مراکز تجمع حوثی‌ها دست کم پانصد متر فاصله بگیرند.

دیدگاه