تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

۳ کوهپیمای گمشده در محاصره یخبندان کوه سرخ شیراز نجات یافتند

  • 03 بهمن 1400 - 9:03
۳ کوهپیمای گمشده در محاصره یخبندان کوه سرخ شیراز نجات یافتند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: نیروهای امداد و نجات آتش نشان، در عملیاتی ۱۶ ساعته سه کوهنورد را که در یخبندان کوه سرخ شیراز در دو نقطه مختلف گرفتار شده بودند، نجات دادند.

محمد هادی قانع شنبه درباره عملیات نجات کوهپیمایان از میان برف و سرمای ارتفاعات کوه سرخ به خبرنگاران گفت: روز گذشته در پی از اطلاع رسانی دو شهروند به سامانه ۱۲۵ مبنی بر ناآشنا بودن به مسیر و گم کردن راه در یخبندان، گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ آتش نشانی شیراز ساعت ۱۶ و ۱۷ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:عملیات جست و جو و دسترسی به افراد شامل دو مرد ۲۸ و ۲۶ ساله ۳ ساعت به طول انجامید و آتش نشانان موفق شدند در ساعت ۱۹ به این دو فرد دسترسی و آنها را پیدا کنند.

قانع ادامه داد: پس از اطمینان از سلامت جسمی این دوکوهپیما و بازگرداندن قوای جسمی آنان، از مرکز ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز حادثه ای دیگر مبنی بر گم شدن مردی ۳۰ ساله در کوه مذکور به تیم عملیاتی اطلاع رسانی شد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به در دسترس نبودن شخص سوم و عدم آگاهی از محل وی اضافه کرد: با ملحق شدن تیم کمکی از ایستگاه ۱۷، دو کوهپیمای جوان به پناهگاه امن منتقل و جست و جو جهت نفر سوم ادامه پیدا کرد.

وی گفت: آتش نشانان در شرایط بسیار سخت، در میان برف و  سرمای شدید در ساعت یک بامداد به مرد ۳۰ ساله که در یک قدمی یخ زدگی قرار داشت رسیدند و با توجه به وضعیت جسمانی وی، پس از انجام اقدامات اولیه و دادن آب و غذا، مسیر خود را به پایین کوه ادامه دادند.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی شیراز، هر سه کوهپیما در عملیاتی ۱۶ ساعته و دشوار با توجه به تاریکی هوا و یخبندان، با همت و تلاش بی وقفه تیم تخصصی کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ به سلامت به پایین کوه انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: در ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه روز گذشته جمعه اول بهمن ماه جاری نیز عملیات جست و جو جهت دو شهروند دیگر در ارتفاعت دراک نیز توسط آتش نشانان تیم کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ انجام شد.

دیدگاه