دختر قهرمان سوارکاری استان فارس: هدفم درخشش در سطوح ملی و جهانی است

  • 27 آذر 1400 - 10:53
دختر قهرمان سوارکاری استان فارس: هدفم درخشش در سطوح ملی و جهانی است

دختر نوجوانی که موفق به کسب عنوان قهرمان سوارکاری استان فارس شده، رسیدن به عناوین ملی و جهانی را به عنوان هدفی مهم، در نظر گرفته است.

سپیده کرمی که هفته گذشته موفق شد در مسابقات سوارکاری قهرمانی فارس در رده سنی نوجوانان به مقام اول دست پیدا کند، در گفت و گو با ایسنا، گفت: هفت سال است که سوارکاری کارمی کنم و تقریبا ۴ سال است که در مسابقات مختلف سطح استان شرکت می کنم.

کرمی ادامه داد: تا کنون در خیلی از رویدادهای هیئت سوارکاری استان شرکت کردم و صاحب عنوان شده ام که مهمترین آنها مقام دوم رده نونهالان قهرمانی استان  در سال ۹۶، مقام دوم جام ملل در سال ۹۹، قهرمانی رده جوانان سومین دوره جام ملل گرامی داشت دهه فجر در سال ۹۹ و بالاخره قهرمانی استان رده نوجوانان در سال «۱۴۰۰» بوده است.

کرمی ضمن سپاسگزاری از مربیان خود گفت: طی این چندسال باخانم ندا زارع، آقایان مهدی و امین باقری کار کرده ام و در حال حاضرتحت نظر آقای مجتبی پورشمسی که خود از بهترین سوارکاران و مربیان کشورهستند، کارمی کنم. باید بگویم با ایشان دنیای جدید و متفاوتی ازسوارکاری را تجربه کرده ام.

دختر سوارکار شیرازی در خصوص کیفیت مسابقات قهرمانی استان فارس نیز گفت: ما سوارکاران بیشترتمرکزمان روی کارمان و برنامه تمرینی مربی هست ولی در عین حال متوجه این قضیه بودم که افراد زیادی تلاش می کنند تا مسابقات با بهترین کیفیت و در شان استان فارس و شهر شیراز برگزار شود.

وی گفت: معمولا در مسابقات معتبری مانند این رقابت ها، نماینده، داوران، کلانتران وطراحان مسیر از فدراسیون وعده ای ازبزرگان این ورزش می آیند و همه چیز را زیر نظر دارند. امسال هم مسابقات خیلی خوب بود که جا دارد ازهمه زحمت کشان این مسابقه مهم، تقدیر و تشکر کنم.

سپیده کرمی در پاسخ به این سئوال که آیا فقط کسانی که شرایط مالی مناسبی دارند می توانند در رشته سوارکاری موفق شوند، گفت: داشتن ابزار و امکانات خوب در این ورزش خیلی خیلی اهمیت دارد ولی این به این معنی نیست که فقط افراد ثروتمند می توانند در این رشته موفق باشند.

او ادامه داد: در همین مسابقات قهرمانی استان، بیشترمقام داران افرادی از طبقه متوسط جامعه بودند و خیلی  از کسانی که امکانات عالی هم دارند، به هردلیل ممکن است توفیق حضوردرمسابقات را پیدا نکرده باشند که این نشان می دهد که در کنار امکانات خوب، تلاش و پشتکار وهدف مندی هم از رموز موفقیت محسوب می شود.

دخترسوارکار قهرمان شیرازی در نهایت، بزرگترین آرزوی خود را موفقیت در رقابت های کشوری بیان و اضافه کرد: باید با موفقیت در سطوح بالاتر، زحمات و لطف خانواده و مربیانم را جبران کنم و برای تحقق این امر دست از تلاش برنخواهم داشت.

دیدگاه