دختر وزنه‌بردار شیرازی بخت کسب مدال در مسابقات جهانی دارد

  • 22 آذر 1400 - 9:13
دختر وزنه‌بردار شیرازی بخت کسب مدال در مسابقات جهانی دارد

فاطمه یوسفی اهل شیراز نخستین بانوی وزنه‌بردار ایرانی است که در دسته فوق سنگین رقابت های جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان شرکت کرده و بخت کسب مقام دارد.

رییس هیات وزنه برداری فارس یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: فاطمه یوسفی در گروه B این پیکارها در دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم  به روی تخته می رود.

علی رهایی ادامه داد: پیکارهای دسته ۸۷ کیلوگرم بانوان نیز ۲۵ آذر برگزار می شود و این امیدواری وجود دارد که یوسفی بتواند روی سکوی مسابقات جهانی قرار گیرد زیرا برای انجام این مهم هم خوب تمرین کرده است و هم انگیزه زیادی دارد.

وی اضافه کرد: رکورد ورودی وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم که در آن  فاطمه یوسفی حضور دارد  ۴۰۰ کیلوگرم است.

رهایی افزود: فاطمه یوسفی در نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا به مقام هفتم دست یافته بود.

محمد زارعی وزنه بردار مرودشتی مسابقات جهانی را از دست داد   

رییس هیات وزنه برداری فارس همچنین در مورد محمد زارعی وزنه بردار مرودشتی که در اردوی اعزامی به مسابقات جهانی ازبکستان حضور داشت گفت : زارعی متاسفانه حین تمرین از قسمت مچ پا دچار آسیب دیدگی شد و این رقابت های مهم را ازدست داد.

رهایی گفت: محمد زارعی از امیدهای کسب مقام در رقابت های جهانی بود که با بداقبالی مواجه شد و آسیب دید.

در تیم ملی مردان اعزامی یه مسابقات  جهانی ، مصطفی جوادی،  مرتضی بیگلری، ایوب موسوی، رضا دهدار، رسول معتمدی، امیر حقوقی، امیر عزیزی، علیرضا سلیمانی، آیت شریفی  علیرضا یوسفی حضور دارند و در تیم زنان ایران هم الناز باجلانی، الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی شرکت دارند.

رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان مردان و زنان جهان که هم اکنون به میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است،۲۶ آذر در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان پایان می یابد.

در این مسابقات۴۳۲ وزنه بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷وزنه بردار زن از ۵۶ کشور شرکت دارند.

دیدگاه