تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

امکانات ورزشی بانوان در فارس اندک است

  • 24 آبان 1400 - 9:00
امکانات ورزشی بانوان در فارس اندک است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: براساس یافته‌ها حداقل امکانات ورزشی و پارک بانوان در شهرستان‌ها و حتی در شهر شیراز وجود دارد که با توجه به نیاز و علاقه مندی که در بین دختران ایجاد شده، این امکانات بسیار اندک است.

سیده معصومه دستغیب یکشنبه ۲۳ آبان در مراسم استعدادیابی فوتبال بانوان که در رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۶ سال به منظور معرفی به رده‌های پایه ملی، در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد، گفت: از صاحبان صنایع و مشاغلی که می‌توانند اسپانسر ورزش دختران شوند دعوت می‌کنیم که به منظور ارتقاء سلامت جامعه و بانوان از مسابقات ورزش دختران حمایت کرده و تلاش کنند تا دختران بیشتری به سمت ورزش‌های همگانی و قهرمانی هدایت شوند.

او عنوان کرد: دختران استان فارس نسبت به ورزش علاقه مندی بسیار زیادی نشان می‌دهند و خوشبختانه امروزه، والدین نگاه بسیار مثبتی به ورزش دختران دارند و حمایت‌های خوبی در این زمینه انجام می‌دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: آموزش و پرورش در حوزه ورزش در سنین مختلف نیز برنامه‌های خوبی را پیگیری می‌کند و به یقین اگر امکانات بیشتری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، می‌تواند خدمات موثرتری ارائه کند.

دستغیب با اشاره به ورزشگاه‌های خصوصی در شهر شیراز و شهرستان‌ها، اظهار کرد: این ورزشگاه‌ها فرصت خوبی را ایجاد کرده‌اند که دختران در رشته‌های مختلف علاقه مندی‌های خودشان را پیدا کنند بنابراین یکی از وظایف مسئولین هر شهرستان، این است که نسبت به ورزش دختران و بانوان شهرستان‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند و شوراها و شهرداری‌ها نیز از ورزشگاه‌های دولتی و خصوصی در حوزه ورزش بانوان حمایت کنند و امکانات بیشتری در اختیار بانوان قرار دهند.

او افزود: براساس یافته‌ها حداقل امکانات ورزشی و پارک بانوان در شهرستان‌ها و حتی در شهر شیراز وجود دارد که با توجه به نیاز و علاقه مندی که در بین دختران ایجاد شده، این امکانات بسیار اندک است که یقیناً اگر شهرداری‌ها  و شواراهای شهر با حساسیت ویژه‌ای ورزش دختران را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس همچنین اعلام کرد که اعتباراتی به ورزشگاه‌های بانوان در شهر شیراز و شهرستان‌ها در سفر رئیس جمهور اختصاص یافته است.

دیدگاه