تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

۲۳۵ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال در فارس ساخته‌ می‌شود

  • 04 آبان 1400 - 9:02
۲۳۵ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال در فارس ساخته‌ می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید ۲۳۵ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال در استان فارس احداث شود که این اقدام نیازمند تامین حدود ۶ هزار هکتار زمین مناسب است. 

به گزارش ایرنا، جعفر زاهدی دوشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع مسکونی ۳۲۱ واحدی پیامبر اعظم(ص) در شهر آباده افزود: با تصویب قانون جهش تولید مسکن مقرر شد که هرسال یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود که سهم استان فارس هر سال حدود ۵۹ هزار واحد است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر به فارس، تاکید کرد که برای تولید مسکن سقف قائل نشویم زیرا این طرح یک طرح متقاضی محور محسوب می‌شود و ما به هر تعداد که متقاضی داشته باشیم مسکن تولید خواهیم کرد. 
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه شهرستان آباده دربرگیرنده پنج شهر است، گفت: در مجموع برای یکسال در این شهرستان باید یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی باید احداث شود که این مهم نیازمند تامین زمین است. 
زاهدی با یادآوری اینکه سهم شهرستان آباده در طرح جهش مسکن طی چهار سال آتی ۶ هزار و ۸۰ واحد مسکونی است، گفت: این تعداد مسکن باید در ۲۴۵ هکتار زمین ساخته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در طرح قانون جهش تولید مسکن سعی بر اینست که از مشکلاتی که در طرح مسکن مهر شاهد بودیم جلوگیری کنیم و این مهم نیازمند همکاری تمام نهادها و سازمان‌های ذیربط است.
فرماندار آباده نیز در این آیین با بیان اینکه شهرستان آباده همواره با دو موضوع بیکاری و تورم قیمت مسکن روبه رو بوده است، گفت: نرخ بیکاری هم اکنون با احداث کارخانجات و صنایع تولیدی در شهرستان آباده کاهش یافته و پیش بینی می کنیم که با افزایش تعداد سرمایه گذاران در این شهرستان، بیکاری به حداقل ممکن برسد.
زین‌العابدین نیک مرام افزود: افزایش بی رویه قیمت مسکن و رهن و اجاره بها در این شهرستان موجب شده که مردم با مشکلات زیادی در حوزه مسکن روبه رو شوند.
نیک مرام با بیان اینکه پیش بینی می شود این پروژه در مدت ۲۴ ماه به بهره برداری خواهد رسید، افزود: قطعا با واگذاری این واحدها به مردم قیمت مسکن در این شهرستان تعدیل خواهد شد.
وی همچنین از حمایت ویژه فرمانداری آباده در خصوص ارائه زمین و تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه مسکن خبر داد.
فرماندار آباده اظهار داشت: مجتمع های مسکونی در دیگر شهرهای این شهرستان نیز احداث می‌شود.
بر اساس این گزارش، مجتمع مسکونی پیامبر اعظم (ص) در ۹ بلوک هشت طبقه در متراژ ۹۵ تا ۱۰۰ مترمربع طی دو سال آینده ساخته می‌شود.
شهرستان آباده در ۲۷۶ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

دیدگاه