تولید بیش از ۱۱ میلیون تُن محصولات کشاورزی در فارس

  • 12 مهر 1400 - 9:04
تولید بیش از ۱۱ میلیون تُن محصولات کشاورزی در فارس

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس گفت: مجموع تولیدات کشاورزی استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول می‌رسد.

جعفر صبوری‌پور یکشنبه ۱۱ شهریور در جمع خبرنگاران از تولید بیش از ۱۱ میلیون تُن محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: مجموع ارزش روز تولیدات این استان در بخش کشاورزی بیش از ۹۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

او با بیان این که ارزش تولیدات باغی فارس در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به رقم ۵۳ هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۸۹۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد، اظهار کرد: ۵۸ درصد ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان به تولیدات باغی اختصاص دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ارزش تولیدات امسال نسبت به سال گذشته از ۴۴ درصد به ۵۸ درصد رسیده و رشد ۱۴ درصدی داشته است.

صبوری‌پور عنوان کرد: ارزش تولیدات استان در سال زراعی ۱۳۹۷ مبلغ ۱۷ هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و در سال ۱۳۹۸ به ۲۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس، ارزش روز تولیدات زراعی این استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را ۲۵ هزار و ۹۹۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سهم ارزش تولیدات زراعی از کل تولیدات کشاورزی استان به ۲۸ درصد می‌رسد.

صبوری‌پور ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سهم بخش‌های باغی، زراعی، دامی و آبزیان در ایجاد ارزش روز محصولات کشاورزی به ترتیب ۵۸، ۲۸، ۱۳ و یک درصد بوده است.

دیدگاه