گردشگری کشاورزی؛ راهی برای رونق اقتصادی

  • 06 مهر 1400 - 9:04
گردشگری کشاورزی؛ راهی برای رونق اقتصادی

یک کارآفرین و فعال حوزه گردشگری در استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های مختلف این استان برای رونق اقتصادی و ایجاد بسترهای اشتغال، تاکید کرد که توجه به گردشگری کشاورزی و کارآفرینی در آن راهکاری قابل تامل برای اشتغالزایی و توسعه گردشگری فارس است.

حمید افشاری در گفت و گو با ایسنا، گفت: کشور ایران و خصوصا استان فارس از دیرباز استانی مطرح در زمینه کشاورزی و گردشگری بوده و مسیر برای توجه به گردشگری کشاورزی در آن می تواند هموار باشد.

او با یادآوری اینکه گردشگری، صنعت بهره مندی از تفاوت هاست، خاطرنشان کرد: امروزه جوامعی در حوزه گردشگری موفق‌تر هستند که با در نظر گرفتن همه توانایی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، نگاهی تازه تر و متفاوت تر به حوزه‌های مختلف اقتصادی منجمله گردشگری داشته باشند.

این کارآفرین حوزه گردشگری در فارس افزود: در بخش گردشگری کشاورزی، دامپروری یکی از بخش‌هایی است که می‌توان با نگاهی متفاوت و تازه، آن را با گردشگری گره زد، به حتم با داشتن تفکر توسعه دامپروری به خوبی می توان به گردشگری کشاورزی رونق داد و از برکات آن سود برد.

افشاری ادامه داد: آشنایی گردشگران با دامداری مدرن و صنعتی، شیوه های نگهداری حیوانات، مشاهده سبک های زندگی حیوانات، استفاده از محصولات این بخش و … می‌تواند از ارکان گردشگری کشاورزی با تفکر دامپروری باشد؛ از طرفی تلاقی نژادهای گوناگون حیوانات  یکی از بهترین راهکارها و روشهای گردشگری کشاورزی با تفکر دامپروری است.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های حوزه گردشگری کشاورزی، با نگاهی تازه قدم گذاشته است، گفت: ما توانستیم با تلاقی نژادهای بز سانن یا فرانسوی با بز آلپاین یا اسپانیایی و بز ایرانی، در زمینه‌های دامپروری و گردشگری کشاورزی، به عنوان یک مرکز موفق شناخته شویم.

 افشاری، خواستار توجه بیشتر به توسعه کارآفرینی در حوزه دامپروری و گردشگری کشاورزی با استفاده از ایده‌های نو و تازه شد و گفت: آموزش کارآفرینی در زمینه گردشگری کشاورزی را باید از سنین کودکی و نوجوانی شروع کرد. با توجه به وجود انگیزه و توان یادگیری بالای کودکان و نوجوانان امکان ایجاد و پرورش حس نوآوری، خلاقیت و ابتکار از سنین پائین بیشتر وجود دارد.

این کارآفرین در استان فارس تاکید کرد که می‌توان با در نظر گرفتن ظرفیتهای هر نقطه و استعداد و علاقه‌مندیهای کودکان و نوجوانان، مسیر حرکتهای آموزشی آنان برای کارآفرینی و اشتغال را دنبال کرد.

دیدگاه