عضو شورا: تایید حکم شهردار منتخب شیراز در هاله‌ ابهام است

  • 22 شهریور 1400 - 9:07
عضو شورا: تایید حکم شهردار منتخب شیراز در هاله‌ ابهام است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتخاب و تایید حکم شهردار منتخب شیراز در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

محمد حسن اسدی یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورای شهر شیراز در قبال انتخاب شهردار آینده این کلانشهر مسئول است و تاکنون ۱۸ روز از زمان انتخاب احسان اصنافی عضو شورای ششم شیراز بعنوان شهردار شیراز می گذرد اما هیچ خبری از تایید حکم وی از سوی وزیر کشور نیست.

وی گفت: اینگونه که از شواهد پیداست تایید حکم شهردار منتخب شیراز دچار گره و مشکل شده است و رییس شورای شهر شیراز در این زمینه باید پاسخگو باشد.

اسدی با ببان اینکه افراد غیرمسئول نباید در انتخاب شهردار شیراز دخالت کنند و برای انتخاب شهردار باید تنها قانون ملاک عمل باشد، افزود: نباید به گونه‌ای عمل شود که اعتماد جامعه مخدوش و منافع عمومی شهر فدای منافع شخصی شود.

وی به سفرهای استانی رییس جمهوری که در یک ماه گذشته سه سفر استانی صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: از مسئولان استان فارس تقاضای دعوت از ریاست جمهوری به استان فارس را دارم.

رییس شورا: پاسخ روشن است

رییس شورای شهر شیراز در پاسخ به سخنان اسدی گفت: پاسخ روشن است و همه ما در زمینه تایید حکم شهردار منتخب شیراز منتظر طی مراحل اداری در وزارت کشور بوده ایم و بطور مداوم نیز پیگیر موضوع هستیم.

مهدی طاهری افزود: در سنوات گذشته نیز این موضوع سابقه داشته که تایید حکم شهردار منتخب شیراز حتی تا حدود یک ماه نیز به طول بیانجامد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بعضی شهرهای دیگر کشور نیز منتظر تایید حکم شهردار منتخب توسط وزارت کشور هستند و از طرفی دیگر نیز حکم سرپرست فعلی شهرداری شیراز سه ماه اعتبار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شورا آماده است که هر پاسخی که وزیر کشور در قبال تایید یا عدم تایید حکم شهردار منتخب شیراز دهد در پی آن تصمیم لازم اخذ شود.

سوم شهریورماه ۱۴۰۰ سیداحسان اصنافی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تصمیم اکثریت اعضای این شورا به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد.

طی روزهای گذشته اخبار غیررسمی از عدم تایید حکم شهردار منتخب شهر شیراز در فضای مجازی منتشر شد که سخنگوی این نهاد آن را تکذیب کرد.

دیدگاه