مهلت ارسال آثار به جشنواره ساخت عروسک‌ در فارس تمدید شد

  • 12 شهریور 1400 - 15:21
مهلت ارسال آثار به جشنواره ساخت عروسک‌ در فارس تمدید شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از علاقه مندان دعوت کرد با توچه به تمدید جشنواره ساخت عروسک، آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در مطلب ارسالی خود اعلام کرد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با هدف احیا و بازتولید عروسک‌های بومی، محلی و معرفی فرهنگ غنی استان و همچنین تقویت هنر نمایش عروسکی، با هدف راه‌اندازی موزه عروسک‌ها جشنواره ساخت عروسک‌ برگزار می‌کند. 

 بر اساس این فراخوان، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس (نونگاه و نوجوان، از ۱۲ تا ۱۸ سال)، مربیان و کارشناسان کانون استان فارس و عموم علاقه‌مندان به عروسک‌سازی در استان فارس می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۲ اثر ارائه دهد و هنرمندان در انتخاب تکنیک و  ابعاد عروسک خود آزاد هستند. برای هر عروسک، باید یک عنوان مشخص و در فرم مشخصات درج شود. عروسک باید توسط خود شرکت‌کننده تولید و خلق شده باشد. عروسک‌هایی که به مرحله نهایی راه پیدا نمی‌کنند از طریق پست برای صاحب اثر برگشت داده می‌شود.

تقویت و توجه بیش از پیش به هنر عروسک‌سازی،احیا و بازتولید عروسک‌های بومی، محلی و معرفی فرهنگ غنی استان،شناسایی و تشویق فعالان هنر نمایش عروسکی استان فارس وجمع‌آوری و نگهداری عروسک‌های نمایشی و بومی محلی برگزیده، در موزه عروسک‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از جمله اهداف این جشنواره است.

با توجه به استقبال علاقه‌مندان مهلت ارسال عروسک‌ها تاپایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شده است و افتتاح موزه عروسک‌ها و مراسم اهدای جوایز در هفته ملی کودک صورت می پذیرد.
 واحد آفرینش‌های هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به شماره ۳۸۳۰۲۴۸۰ آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های علاقه‌مندان است.

دیدگاه