امسال ۶۵ هزار کلاس اولی وارد مدارس فارس می‌شوند

  • 09 شهریور 1400 - 9:36
امسال ۶۵ هزار کلاس اولی وارد مدارس فارس می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که حدود ۶۵ هزار کلاس اولی امسال وارد مدارس استان می‌شوند و البته تا پایان شهریورماه این تعداد احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد.

محمد فیاض پور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه ثبت‌ نام در مقطع ابتدایی از اول خردادماه در سامانه اعلامی به صورت مجازی آغاز شد، گفت: ثبت نام برای دانش‌آموزان میان پایه مرداد آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

فیاض‌پور اضافه کرد: سنجش نوآوزان پیش‌دبستانی نیز تا آخر شهریورماه به دلیل مسئله شیوع کرونا تمدید شده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین از تشدید نظارت‌ها در روند ثبت‌نامی‌ها با اصل رعایت عدالت آموزشی سخن گفت و ادامه داد: بازرسان و ناظرین ما اعلام کرده‌اند که امسال ثبت نام‌ها روند آرامی را سپری کرده و متعرض و شاکی کمتر از سال‌های قبل داشته‌ایم.

فیاض‌پور با ابراز نارضایتی از روند ثبت‌نام خاطرنشان کرد: رضایت‌بخش آنست که کیفیت مدارس شهرهای استان به میزانی افزایش یابد که هر خانواده‌ای دانش آموز خود را در  نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی ثبت نام کند.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها به مدارس برند و پر تقاضا گرایش نشان می‌دهند، تلاش کرده‌ایم که با آنها همکاری و ثبت نام‌ها را تا حدود زیادی به دلخواه آنها انجام دهیم.

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس، هنوز برخی از والدین ثبت نام فرزندان خود خودداری می کنند، چون نگران سلامت فرزندانشان هستند در حالی‌که همه معلمان استان واکسینه شده و یا روند واکسیناسیون جامانده‌ها در حال انجام است و طی مصاحبه‌های شفاهی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش احتمالا واکسیناسیون دانش آموزان هم انجام شود اما هنوز نامه یا ابلاغی در این باره نداشته‌ایم.

فیاض‌پور خواستار ثبت نام دانش آموزانی شد که هنوز والدین آنها نسبت به ثبت نام اقدام نکرده‌اند و گفت: باید همه دانش آموزان ثبت نام کنند که آسیب آموزشی نبینند، هرچند سلامت آنها، اولویت اول ما و خانواه‌هاست.

معاون آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه آمادگی بازگشایی مدارس به صورت حضوری و مجازی را داریم، گفت: در هر حال تابع وزارت آموزش و پرورش هستیم و البته از آموزش مجازی هم در کنار آموزش حضوری استفاده می‌کنیم، چون پتانسیل بسیار خوبی برای تکمیل آموزش است.

دیدگاه