ساره جوانمردی به عنوان ورزشکار زن برتر در پارالمپیک توکیو معرفی شد

  • 03 شهریور 1400 - 9:00
ساره جوانمردی به عنوان ورزشکار زن برتر در پارالمپیک توکیو معرفی شد

کمیته پارالمپیک آسیا در گزارشی به حضور برترین زنان ورزشکار از قاره آسیا در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرده که نام ساره جوانمردی تیرانداز پر افتخار شیرازی از ایران به عنوان برترین زنان معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ارزیابی کمیته پارلمپیک آسیا آمده است: ساره جوانمردی با ۲ طلای پارالمپیک و سه عنوان قهرمانی جهان از نامداران این رشته ورزشی است.

کمیته پارالمپیک آسیا افزوده است: جوانمردی توانست در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در کره جنوبی و بازی های پارا آسیایی جاکارتا، عنوان قهرمانی را از آن خود کند و با توجه به عملکرد خیره کننده خود در جام جهانی ۲۰۲۱ العین به نظر می رسد آماده دفاع از طلای سوم  پارالمپیک خود است.

همچنین  زهرا نعمتی دیگر زن ایرانی است که نامش در کمیته پارالمپیک به عنوان برترین زن شرکت کننده اشاره شده است، نعمتی که اهل شهرستان گلباف از توابع استان کرمان است ۲ طلای رشته ریکرو، تیر و کمان در پارالمپیک  ۲۰۱۲لندن   و ۲۰۱۶  ریو در کارنامه دارد و پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در توکیو است.

ویترین افتخارات ساره جوانمردی 

گنجینه افتخارات ساره جوانمردی تیرانداز، ۲ نشان طلا و یک برنز پارالمپیک ریو و لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان،بهترین بانوی ورزشکار آسیا و  پرچمدار مراسم افتتاحیه بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  از جمله افتخارات این بانوی تیرانداز است که به هدف زده است.

۵۹ ورزشکار، کاروان اعزامی ایران با نام سردار دل‌ها در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را تشکیل می دهند که در بین آنها پنج ورزشکار از استان فارس حضور دارند.

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس هستند که امید زیادی به ویژه در تیراندازی و دو و میدانی برای  کسب مقام دارند.

 دو و میدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی، تکواندو، جودو، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر از جمله رشته هایی است که ورزشکاران ایرانی در آن شرکت دارند.

کاروان ورزشی ایران  

کاروان ورزشی ایران با نام سردار دل ها  متشکل از ۵۹ ورزشکار و  ۲۰ مربی اواخر مردادماه  برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو عازم ژاپن می شود.

بازیهای پارالمپیک توکیو از روز چهارشنبه سوم شهریور آغاز می‌شود و تا چهاردهم همین ماه ادامه دارد.

دیدگاه