ورود سامانه جدید بارشی به استان فارس؛ احتمال بارش تگرگ در مناطق جنوبی وجود دارد‌

  • 30 تیر 1400 - 11:42
ورود سامانه جدید بارشی به استان فارس؛ احتمال بارش تگرگ در مناطق جنوبی وجود دارد‌

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: فعالیت سامانه جدید بارشی تا دوم مرداد در آسمان استان حاکم است.

مهرداد قطره سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز‌، با هشدار درباره اطاعیه زرد و نفوذ سامانه جدید بارشی دیگر به استان، اظهار داشت: این سامانه با رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد با احتمال تگرگ در برخی نقاط نیمه‌جنوبی و غرب استان همراه خواهد بود.

وی افزود: برای چهارشنبه ۳۰ تیرماه از بعدازظهر انتظار رشد ابر و رگبار و رعد و برق را داریم که در مناطق مستعد با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: این سامانه بارشی تا شنبه دوم مردادماه در آسمان استان حاکم است که با رشد ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ در برخی نقاط جنوب و نیمه‌غربی استان همراه است.

قطره سامانی اثر این مخاطره را احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان فرسوده، سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی اعلام کرد و توصیه کرد که در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره جوانب احتیاط رعایت شود.

وی تصریح کرد: توقف نکردن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت کوهنوردی توصیه می‌شود.

دیدگاه