نخستین پارک گردشگری عشایری جنوب فارس در گراش راه اندازی خواهد شد

  • 28 تیر 1400 - 17:08
نخستین پارک گردشگری عشایری جنوب فارس در گراش راه اندازی خواهد شد

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گراش از راه‌اندازی پارک گردشگری عشایری و رونق گردشگری در این شهرستان خبر داد.

سیدعفیف زندوی در گفتگو با خبرنگار فارس در گراش پیرامون مراحل احداث پارک گردشگری عشایری این شهرستان گفت: احداث این پارک در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال بر عهده سرمایه گذار و بدون هیچ گونه تسهیلات دولتی طرح ریزی شده است.

وی افزود: عملیات این کار از چند ماه قبل آغاز گردیده و اکنون در مرحله پایانی واگذاری زمین است که طی یکی دو ماه آتی، عملیات احداث آن شروع می شود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی گراش ادامه داد: بنا بر علاقه سرمایه گذار به امر گردشگری و درخواست وی از اداره میراث فرهنگی، پیشنهاد احداث پارک گردشگری عشایری ارائه شد.

زندوی در خصوص تأثیر احداث پارک گردشگری عشایری در رونق گردشگری گفت: به رغم علاقه و اشتیاق بسیار گردشگران چه در داخل کشور و چه اشتیاق گردشگران خارجی، زیرساخت های پارک گردشگری عشایری در کشور هنوز به طور کامل نهادینه نشده است و در استان فارس در این حوزه حدود ۱۶ مجتمع گردشگری عشایری داریم‌ که با پارک های گردشگری عشایری ارتباط دارند.

وی با اشاره به این نکته که پارک گردشگری عشایری در گراش، اولین پارک گردشگری عشایری در جنوب فارس است، اظهار داشت: احداث پارک گردشگری عشایری علاوه بر رونق گردشگری امری مهم در زمینه رونق اشتغال، حفظ فرهنگ، تمدن، اصالت و رشد صنایع دستی است که امیدواریم  این مسئله یک تجربه موفق در شهرستان گراش باشد و باعث دلگرمی سرمایه گذاران شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گراش درباره تأثیر مستقیم و غیرمستقیم احداث این پارک بر اشتغال زایی نیز بیان داشت: آنچه که در طرح پیش بینی شده است، ایجاد اشتغال برای ۷ نفر به صورت مستقیم و ۲۸ نفر به طو  غیرمستقیم است.

دیدگاه