استاندار: بروکراسی‌ها و محدودیت‌های اداری مانع اصلی سرمایه‌گذاری در فارس است

  • 25 تیر 1400 - 16:50
استاندار: بروکراسی‌ها و محدودیت‌های اداری مانع اصلی سرمایه‌گذاری در فارس است

استاندار فارس گفت: بسیاری از متقاضیان سرمایه‌گذاری به دلیل بروکراسی و محدودیت از سرمایه‌گذاری در استان فارس صرف‌نظر می‌کردند و به جاهای دیگر برای سرمایه‌گذاری می‌رفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، عنایت‌الله رحیمی در مراسم کلنگ‌زنی هشتمین شهرک صنعتی خصوصی استان فارس اظهار داشت: متاسفانه در سالیان اخیر بسیاری از متقاضیان سرمایه‌گذاری به دلیل بروکراسی و محدودیت از سرمایه‌گذاری در استان فارس صرف نظر می‌کردند و به جاهای دیگر برای سرمایه‌گذاری می‌رفتند.

وی با بیان اینکه بر مبنای این مشکل هدفگذاری شد تا محدودیت‌ها کاهش یابد، گفت: بروکراسی اداری و نبود زیرساخت‌ها در برخی نواحی از مشکلات اساسی سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت بود و بنا شد با راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی این مشکل برطرف شود.

استاندار فارس با بیان اینکه ۷ شهرک صنعتی خصوصی تاکنون مجوز دریافت کردند، افزود: این هشتمین شهرک صنعتی است با این هدف که از بروکراسی اداری فاصله بگیریم و کار را به دست بخش خصوصی بدهیم تا این امر سرعت بگیرد.

رحیمی با بیان اینکه ۵ تفاهم با حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برای کسانی که بخواهند سرمایه‌گذاری کنند معرفی شده است، بیان کرد: یکی از مواردی که این روزها صنعتگران را آزار می‌دهد تامین برق است که البته تامین گاز در زمستان و آب نیز از دیگر مشکلات است.

بیشتر بخوانید
ایجاد زیست بوم دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به رفع کمبودها کمک می‌کند

فراخوان سرمایه‌گذاری روی کسب‌‌وکارهای فناورانه و نوآورانه در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تمدید شد

بازارگردانی یک شرکت سرمایه‌گذاری از فردا در فرابورس آغاز می‌شود

وی با بیان اینکه راهکارهایی برای تامین زیرساخت‌ها در اینجا اندیشیده شده است، عنوان کرد: هم درباره برق و آب راهکارهایی اندیشیده شده و انتقال آب از سمت استان کهگیلویه و بویراحمد و انتقال آب از دریا نیز می‌تواند در درازمدت مشکل را رفع کند.

استاندار فارس با بیان اینکه باید با آبفا برای استفاده از پساب تصفیه‌خانه نیز صحبت شود تا مشکلی ایجاد نشود، تصریح کرد: امیدواریم این روند در استان فارس شتابان باشد و توجه بیشتر به زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی و تامین انرژی مورد نیاز پیگیری شود.

رحیمی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در تولید انرژی استفاده کرد، گفت: ۴ نیروگاه بزرگ را در استان از گذشته مجوز دادیم که باید سرعت بگیرد و این نیروگاه‌‌ها در شهرستان‌های اقلید، ارسنجان و خنج و یکی هم توسط بخش خصوصی در منطقه انرژی بر لامرد است.

وی با بیان اینکه باید با دید باز نگاه کنیم چراکه استان فارس در زمینه انرژی‌های نو زمینه‌های خوبی دارد، افزود: توجه به انرژی‌های نو و استفاده از ظرفیت استان در این زمینه سبب می‌شود تا مجموعه صنعت از این انرژی در جهت تولید استفاده کند.

استاندار فارس با اشاره به این شهرک صنعتی گفت: امید است این شهرک ۳۵۰ هکتاری که امروز کلنگ‌زنی شد به سرعت پر شود و صنعتگران را جذب کند و برای دیگر نواحی هم زیربناها تامین شود و مسئولان هم کمک دهند.

رحیمی با اشاره به ظرفیت این شهرک در اشتغالزایی اظهار داشت: پیش‌بینی اولیه برای ایجاد فرصت‌های شغلی در این شهرک ۲۰ هزار نفر است که با شروع کار و تفکیکی که صورت می‌گیرد این رقم تغییر می‌کند.

دیدگاه