فجر یک گام به صعود نزدیک شد

  • 22 تیر 1400 - 9:31
فجر یک گام به صعود نزدیک شد

تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز با پیروزی قاطع مقابل شاهین بوشهر، یک گام به لیگ برتر نزدیک شد تا نقطه پایانی بر حسرتی هشت ساله بگذارد.

تیم فجر شهید سپاسی شیراز شامگاه دوشنبه ۲۱ تیرماه در ورزشگاه پارس شیراز میزبان شاهین شهرداری بوشهری بود که حتی شهردار را برای روحیه بخشی به تیم، همراه کرده بود و در نهایت، این تیم شیرازی بود که با نتیجه قاطع سه بر صفر میهمان را شکست داد.

به گزارش ایسنا، فجری ها حالا برای صعود به لیگ برتر تنها به یک پیروزی دیگر نیاز دارند، آن هم برابر ضعیف ترین تیم  مسابقات.

دوشنبه شب فضایی متفاوت بر ورزشگاه پارس حاکم بود. تعداد زیادی از هواداران مشتاق فجرشهید سپاسی پشت درب استادیوم تجمع کرده و خواهان ورود به استادیوم بودند اما حضور پرتعداد و برخورد قاطع ماموران نیروی انتظامی باعث شد تا بخش اعظمی از آنها نتوانند وارد ورزشگاه بزرگ شیراز شوند.

از نکات جالب این مسابقه می توان به حضور حسین صالحیان، شهردار بوشهر در جایگاه ویژه ورزشگاه پارس اشاره کرد. جایگاهی که از همیشه شلوغ تر بود و تعداد بسیار زیادی از افراد غیرمسئول، بر خلاف قوانین و دستورالعمل های بهداشتی، در آن حضور داشتند.

فجرسپاسی در این مسابقه یکی از بهترین نمایش های فصل را به نمایش گذاشت. در حالی که شاهین بوشهر هم یکی از مدعیان جدی صعود بود و می توانست با کسب پیروزی در این دیدار، در آستانه صعود به لیگ برتر قرار بگیرد، اما  در برابر فجرسپاسی حرفی برای گفتن نداشت.

فجر پس از اینکه دو موقعیت بسیار خوب گلزنی را توسط سعید زارع و میلاد احمدی از دست داد، بالاخره در دقیقه ۳۸ به گل رسید. ضربه دانیال کردستانی هافبک مشهدی فجری ها در بین راه با مدافع و دروازه بان شاهین برخورد کرد و در گوشه دروازه آرام گرفت.

نیمه نخست با یک گل به سود فجرسپاسی به پایان رسید و در ابتدای نیمه دوم، میلاد احمدی با ضربه ای زیبا گل دوم را هم به ثمر رساند.

شاهین بوشهر با وجود برخورداری از بازیکنانی که سابقه چندین ساله بازی در لیگ برتر داشتند، نتوانست در نیمه دوم هم موقعیتی روی دروازه فجرسپاسی ایجاد کند. بالاخره در دقیقه ۸۶ فرار آریا برزگر پشت مدافعان، با خطای وحید عزیزی دروازه بان شاهین مواجه شد تا داور مسابقه کارت قرمز را به عزیزی نشان داده و شاهین دقایق پایانی را ده نفره به کار ادامه دهد.

بالاخره در دقیقه ۹۲ هادی حبیبی نژاد گل سوم را هم وارد دروازه بوشهری ها کرد تا فجرسپاسی در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت ها، قاطع ترین پیروزی فصل را به دست آورده و آماده جشن صعود به لیگ برتر شود.

در دقایق پایانی مسابقه برخی نیمکت نشینان شاهین بوشهر با اعتراضات شدید خود باعث ایجاد وقفه هایی در مسابقه شدند.

در پایان بازی نیز نیروی انتظامی با تدابیر ویژه ای سعی در برقراری نظم و ایجاد امنیت برای خروج بازیکنان از زمین مسابقه داشت که همین امر نیز باعث ایجاد درگیری هایی روی سکوها شد.

هنگام خروج اتوبوس حامل اعضای تیم ها از درب استادیوم، ازدحام هواداران خوشحال فجرسپاسی باعث شد تا این امر نیز با تاخیر زیادی انجام شود.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی با این پیروزی ۵۷ امتیازی شد و صدر جدول را حفظ کرد. دو تیم تهرانی هوادار و بادران نیز با پیروزی برابر رقبا، ۵۷ امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.  فجرسپاسی درروز پایانی مسابقات باید در زمین تیم سقوط کرده و ته جدولی گل ریحان به میدان برود و در صورتی که بتواند این دیدار را به سود خود به پایان برساند، پس از هشت سال راهی لیگ برتر فوتبال ایران خواهد شد.

دیدگاه