آیا فجرسپاسی به انتظار ۸ ساله شیراز برای حضور در لیگ برتر فوتبال پایان می‌هد؟

  • 20 تیر 1400 - 11:31
آیا فجرسپاسی به انتظار ۸ ساله شیراز برای حضور در لیگ برتر فوتبال پایان می‌هد؟

تیم فجرشهید سپاسی شیرازبرای پایان دادن به انتظار حدود هشت ساله  فارسی ها یک گام دیگربرای حضور در لیگ برترفوتبال فاصله دارد، آیا این اتفاق می افتد؟

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فجر دوشنبه ۲۱ تیرماه، ساعت ۳۰ /۱۹  در ورزشگاه پارس شیراز در یک بازی حساس و سرنوشت ساز به مصاف شاهین شهرداری بوشهر می رود که این تیم هم شانس صعود دارد.

آخرین جشن صعود فجری‌ها در بندرعباس

فجری ها درپایان دوره نهم  لیگ برتربا این جام خداحافظی کردند، اما پس ازیک  سال دوری سرانجام سوم خرداد ماه ۱۳۹۰ با سرمربیگری علی اصغر کلانتری در یک دیدار رفت و برگشت در بندرعباس در مجموع با نتیجه ۶ بر صفر آلومینیوم این شهر را شکست دادند و جواز حضور در  لیگ برتر دوره یازدهم را دوباره کسب کردند  واین روند تا دوره سیزدهم هم تداوم داشت اما بازهم این تیم سقوط کرد تا هم اینک که مدعی شده است.

 پس از سقوط  تیم فجر به دسته یک،یکبار دیگر این تیم  ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۵  شانس صعود به لیگ برتر با علی اصغرکلانتری پیدا کرد اما در آخرین بازی مغلوب صنعت نفت آبادان شد و از صعود به لیگ برتر با وجود شایستگی و با تفاضل یک گل کمتر باز ماند.

منجی فجر سپاسی شیراز سکاندار این تیم شد

بیست و هشتم آبان ماه ۹۹ بود که ناگهان داوود مهابادی تیم فجر شهید سپاسی را که مهیای رقابت های لیگ دسته اول کرده بود، در آستانه این مسابقات از فجر جدا شد و سکانداری تیم ملی جوانان را بر عهده گرفت؛ موضوعی که انتقادهای هواداران و پیشکسوتان فوتبال فارس را به دنبال داشت.

اما وضعیت سرمربی تیم فجر شهید سپاسی برای فصل  کنونی لیگ دسته یک پس از سه هفته انتظار ۱۳ آذرماه ۹۹  مشخص شد و علی اصغر کلانتری که سابقه کار با این تیم را در کارنامه داشت  و در دوره‌های گذشته موجب صعود این تیم به لیگ برتر شد، بار دیگر سکان فجری ها را بر عهده گرفت.

این تیم که برای لیگ برتری شدن بسته نشده بود در این دوره از لیگ با حمایت سردار سرتیپ دوم یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر دست به کار بزرگی زد و به عنوان مدعی در رقابت ها شرکت کرد تا هم اینک یک گام برای رسیدن به آرزوی فارسی ها فاصله دارد.

صعود تیم فجر به لیگ برتر دست خودشان است و باید حتما تیم شاهین شهرداری بوشهر را از سر راه بردارند تا خیالشان برای بازی آسان هفته آخر مقابل گل ریحان البرز سقوط کرده راحت شود.

پنج تیم شانس صعود به لیگ برتر را دارند

حساسیت این فصل مسابقات لیگ دسته یک کشور در تاریخ برگزاری این رقابت ها تاکنون سابقه نداشته است و در حالی که دو هفته به پایان این رقابت هاباقی مانده است تیم های، فجر سپاسی، هوادار و بادران تهران، شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان شانس صعود دارند و شاید هم سرنوشت تیم های صعود کننده به هفته آخر کشیده شود.

بهترین خط حمله در برابر بهترین خط دفاع لیگ

در جدول رده بندی لیگ دسته یک تیم فجر سپاسی با ۳۵ گل زده دومین خط حمله برتر لیگ را دارد اما تیم شاهین شهرداری بوشهر هم با ۱۵ گل خورده بهترین خط دفاع را دارد و تقابل این دو تیم با این خصوصیات می تواند صحنه های زیبایی در این بازی حساس رقم بزند.

زردپوشان فجر سپاسی شیراز در بهترین شرایط خود به سر می برند و برای بازی مقابل تیم شاهین تمام بازیکنان خود را در اختیار دارند تا خیال علی اصغر کلانتری سرمربی تیم شیرازی از بابت تمام بازیکنانش که انگیزه زیادی برای این بازی دارند، راحت شود.

اما در آن سوی میدان هم داوود مهابادی سرمربی فصل گذشته تیم فجر و کنونی شاهین بوشهر از تیم سابقش شناخت زیادی دارد زیرا این تیم را خودش بسته است هر چند تغییراتی هم با حضور کلانتری در این تیم به وجود آمده است.

جای هواداران در ورزشگاه پارس خالی است

هواداران تیم فجر شهید سپاسی بی صبرانه در پای تلویزیون منتظر بُرد تیم محبوشان هستند تا به جای حضور در ورزشگاه این بار در خانه جشن صعود بگیرند مشروط به اینکه به هنگام پخش اخبار شبانگاهی جریان این بازی حساس قطع نشود.

اگر کرونا نبود قطعا هواداران تیم فجر ورزشگاه را مملو از تماشاگر می کردند و پس از سال ها انتظار در کنار بازیکنان فجر یک بار دیگر شاهد صعود تیم محبوشان بودند اما آنها مجبورند در خانه بازی را تماشا کنند.

حال اینکه پس از سال ها این فرصت برای تیم فجر سپاسی به وجود آمده است آنها باید به نحو احسن و با حوصله و منطقی بازی را دنبال کنند و بی گدار هم به آب نزنند، شاید جشن صعود فجری ها به هفته آخر کشیده شود.

پاداش ۵۰ میلیون تومانی سر مربی تیم ملی فوتسال به بازیکنان تیم فجر   

سید محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که این روزها در پی درگذشت پدرش عزا دار است چند روز پیش در تمرینات تیم فجر حضور یافت و به پاس مدعی شدن این تیم مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بازیکنان این تیم پاداش داد.

 پیشتر هم مدیر کل ورزش و جوانان فارس قول پاداش به بازیکنان تیم فجر برای صعود به لیگ برتر و همچنین بازیکنان قشقایی برای بقا در لیگ را داده بود.

 نگاهی به تیم های برق و فجر در ادوار لیگ برتر

اگر نگاهی به حضور تیم های شیرازی در لیگ برتر داشته باشیم، با آغاز دوران فوتبال حرفه ای ، تیم های برق و فجر نماینده فارس در بالاترین سطح فوتبال کشور بودند، برقی ها تا لیگ برتر دوره هشتم مقاومت کردند و این پایانی بود برای تیم نارنجی پوش محبوب شیرازی ها چرا  که سناریو واگذاری این تیم از سوی شرکت برق منطقه ای فارس از قبل نوشته شده بود.

برقی ها که به تیم کاکوهای شیرازی شهرت داشتند چند صباحی هم در لیگ دسته یک حضور یافتند اما با یک تصمیم که غیر کارشناسی و عجولانه ارزیابی شد، این تیم ۷۵ ساله را به بخش خصوصی واگذار و زمینه فروپاشی آن را فراهم کردند طوری که این تیم در دسته سوم هم دیگر حضور ندارد ضمن اینکه هر دو تیم در جام حذفی کشور قهرمان ایران شدند و در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور یافتند.

از رده چهارم جدول تا سقوط فجری ها درلیگ برتر دوره نهم وسیزدهم

فجری ها هم در دورانی که در لیگ برتر حضور داشتند، با فرازو  فرود همراه بودند، بهترین مقامی که این تیم در لیگ برتر کسب کرد چهارم جدول بود که در دومین دوره رقم خورد و فجری ها در کشور مطرح شدند و به کارخانه بازیکن ساز شهرت یافتند و ورزشگاه حافظیه قتلگاه تیم های بزرگ کشور شد.

 زردپوشان شیرازی در پایان نهمین دوره لیگ برتر برای نخستین بار سقوط کردند اما این پایان کار نبود زیرا این تیم پس از یک سال دوری دوباره به لیگ برتر بازگشت و تا دوره سیزدهم هم حضور داشت و از آن زمان تاکنون حدود هفت سال می گذرد.

زنده یادها منصورپورحیدری و  محمود یاوری، همچنین غلامحسین پیروانی و علی اصغر کلانتری به عنوان سرمربیان تیم های برق و فجر شهید سپاسی زحمات زیادی برای شکوفایی این تیم  در دوران خوش فوتبال فارس کشیدند.

قشقایی شیراز چوکا تالش

اما تیم قشقایی شیراز در هفته سی و سوم در تالش میهمان تیم چوکا این شهر هستند.

شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی که بازی های  بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و یقه تیم های مدعی را گرفته اند برای اینکه خیالشان از بابت بقا در لیگ راحت باشد نیاز به گرفتن یک امتیاز دارند هر چند بُرد این تیم هم دور از دسترس نیست.

تیم چوکا که در منطقه سقوط قرار دارد همه امیدهای خود را به این  بازی دوخته است تا شاید با بُرد برابر تیم قشقایی همچنان در بازی هفته آخر امیدوار به ماندن در لیگ دسته یک باشد.

شاید قشقایی تیر خلاص را به پیکر این تیم بزند و اجازه ندهد بازیکنان چوکا امیدوار به بازی آخرباشند و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در پایان این بازی سرنوشت ساز برای تیم چوکا رقم می خورد.

جدول رده بندی 

در پایان هفته سی و دوم تیم های فجر شهید سپاسی ، هوادار و بادران تهران با ۵۴ امتیاز به ترتیب در رده اول تا سوم قرار گرفتند، تیم شهرداری بوشهر هم ۵۳ امتیازی است  و در رده چهارم ایستاد و  تیم مس کرمان با ۵۲ امتیاز پنجم شد تا همه چیز برای تعیین دو تیم صعود کننده به لیگ برتر به ۲ هفته پایانی کشیده شود.

تیم قشقایی هم  با ۳۸ امتیاز در  رده چهاردهم ایستاده است.

در رقابت های فرسایشی فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول به لیگ برتر دوره بیست و یکم صعود خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

چوکا تالش با ۳۴ امتیاز همچنان امیدوار به بقا در رده شانزدهم است، نود ارومیه با ۲۷ امتیاز و گل ریحان البرز هم با ۱۸ امتیاز سقوطشان قطعی شده است. 

دیدگاه