کاهش ۱۰۰ درصدی فروش خودرو در فارس

  • 22 خرداد 1400 - 12:49
کاهش ۱۰۰ درصدی فروش خودرو در فارس

افزایش بی حد و مرز قیمت خودرو از سال گذشته تاکنون علاوه بر اینکه رویای خرید خودرو را از سر مردم پرانده باعث شده تا نمایشگاه داران هم برای کسب درآمد منتظر معجزه باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز افزایش روز به روز قیمت خودرو و شیوع بیماری کرونا باعث شد تا افراد و اقشار متوسط به پایین  قید خرید خودرو را بزنند.

با بررسی از خیابان‌های شیراز متوجه می شوید که بازار خودرو تعطیل است، اما خرید و فروش خیلی به ندرت انجام می شود و بیشتر خریداران به‌دلیل تغییر نرخ ارز و انتخابات منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته

آن‌طور که باقری  رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هــاى فروش و خدمــات پس از فروش اتومبیل شــیراز می گوید: افزایش قیمت خودرو توسط شرکت‌های داخلی و افزایش نرخ دلار سبب گرانی بیش از پیش خودرو‌ها شده است این در حالی است که قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به روزهای گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته  که این مهم سبب شده تا بازار خودرو در یک رکود کامل به سر ببرد.

هدایت الله باقری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مردم تنها از خرید خودروهای داخلی استقبال می کنند می افزاید: در حال حاضر تنها افرادی که نیاز به خودرو دارند از خودروهای ایران خودرو استقبال می کنند.

کاهش ۱۰۰ درصدی فروش خودرو نسبت به سال گذشته

باقری با بیان اینکه میزان فروش خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد کاهش یافته، می افزاید: عواملی مانند افزایش نرخ تورم و کرونا مشکلات متعددی را در بازار خودرو شیراز ایجاد کرده است.

 رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هــاى  فروش و خدمــات پس از فروش اتومبیل شــیراز با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی و بی سابقه قیمت خودرو باعث شده تا بعضی از اقشار در خرید با مشکل مواجه شوند می گوید: شوربختانه در شرایط فعلی افراد باید برای خرید یک خودرو معمولی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا زمانی که قیمت خودروها گران است تغییری در بازار رخ نخواهد داد به وضعیت نمایشگاه داران اتومبیل در شیراز اشاره می کند و می گوید: متاسفانه نمایشگاه داران خودرو به دلیل مشکلات متعدد یکی پس از دیگری در حال ورشکستگی هستند به طوری که در سال جاری حدود ۵ درصد از اعضای این صنف از فعالیت دست کشیدند.

بی کیفیتی خودروهای شرکت سایپا

باقری با اشاره به اینکه پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی و شرکت سایپا مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است می افزاید: این مهم سبب شده تا روزانه تعداد زیادی افراد جهت شکایت به اتحادیه مراجعه کنند. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هــاى  فروش و خدمــات پس از فروش اتومبیل شــیراز در ادامه با بیان اینکه نمایندگی های خودرو تاثیری در روند کیفیت خودروها ندارند بیان می کند: قطعا عدم استقبال مردم از خرید خودرو باعث می شود تا تلنگری به شرکت های خودرو سازی وارد شود و کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر مردم کمتر از خرید خودروهای خارجی استقبال می کنند ادامه می دهد: در شرایط فعلی افزایش قیمت و گرانی خودرو باعث شده تا دیگر دلالان هم توان جولان در بازار را از دست بدهند.

خودرو کمتر از ۱۰۰ میلیون دیگر در بازار وجود ندارد

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هــاى  فروش و خدمــات پس از فروش اتومبیل شــیراز هم در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار خودرو در شیراز در بلا تکلیفی به سر می‌برد می‌گوید: در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده باعث شده تا بازار خودرو در بلا تکلیفی به سر ببرد.

جواد رزمی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در شیراز در رکود ۱۰۰ درصدی به سر می برد می افزاید: افزایش قیمت خودرو ها توسط شرکت ها باعث شده تا خرید و فروشی در بازار خودرو شیراز انجام نشود.

رزمی در ادامه با بیان اینکه بی کیفیت بودن خودروها مردم را با مشکل مواجه کرده است می گوید: متاسفانه قیمت خودرو به حدی گران شده است که خودرو کمتر از ۱۰۰ میلیون دیگر در بازار وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه قیمت واقعی خودروها نباید بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد ادامه می دهد: در حال حاضر قیمت خودرو بی کیفیتی مانند کوئیک حدود ۱۶۰ میلیون تومان است که متاسفانه کیفیت این خودرو بسیار پایین تر از قیمتش است.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هــاى  فروش و خدمــات پس از فروش اتومبیل شــیراز  با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نمایشگاه داران خودرو هم با مشکل مواجه شده اند بیان می کند: قطعا زمانی که خرید و فروش در بازار انجام نشود نمایشگاه داران هم نمی توانند درآمدی کسب کنند.

رزمی با اشاره به اینکه وضعیت خودروهای خارجی هم زیاد مناسب نیست می‌گوید:بی ثبات نرخ دلار باعث شده خودروهای خارجی هم  از شرایط مناسبی برخوردار نباشد.

وی با اشاره به اینکه قطعا سیاست های دولت آینده می تواند تاثیر مناسبی بر بازار خودرو بگذارد می گوید: هرچند شیوع کرونا باعث شد بازار خودرو در سال گذشته تمام فعالان این صنف را با مشکل مواجه کرد اما متاسفانه بعضی از سازمان ها و ارگان ها مانند مالیات هیچ توجهی به این موضوع ندارند و نرخ مالیات را همانند سال گذشته از مغازه داران دریافت می کنند که این موارد باعث شد  تا این صنف آسیب های زیادی ببینند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هــاى  فروش و خدمــات پس از فروش اتومبیل شــیراز  می گوید: اگرچه مشکلات سال گذشته باعث شده تا مغازه‌داران درآمدشان افزایش نداشته باشد اما این اتفاق در اداره مالیات رخ نداده و میزان نرخ مالیات فروشندگان خودرو را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید خودرو برای مردم به رویا تبدیل شده، ادامه می دهد: در نقطه مقابل کسب درآمد برای نمایشگاه داران هم به آرزو تبدیل شده است.

دیدگاه