تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

ابتلای بیش از ۲۸۰ هزار نفر به کرونا در فارس

  • 18 خرداد 1400 - 8:25
ابتلای بیش از ۲۸۰ هزار نفر به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت استان‌های همجوار به واسطه تشدید وضعیت شیوع کرونا، از مردم فارس درخواست کرد که تحت هیچ عنوان به استان‌های مواجهه با افزایش موارد بیماری و نقاطی که وضیعت آنها قرمز است، سفر نکنند.

دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه ۱۷ خرداد در سیصد و سی و ششمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز افزود: مشارکت عمومی و نقش مردم در پیشگیری از انتشار بیماری کووید۱۹، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او با بررسی اقدامات انجام شده از سوی واحد بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه در مناطق جنوبی استان، عنوان کرد: در راستای مقابله با انتشار بیماری کووید۱۹ در فارس، پیگیری موارد جدید مبتلایان در استان به ویژه مناطق جنوبی در اولویت دستور کار مسوولان دانشگاه است.

همتی از مردم خواست تا ضمن رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها، از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و همچنین سفر به مناطق پُرخطر به ویژه استان‌های همجوار با وضعیت قرمز بپرهیزند.

ابتلای بیش از ۲۸۰ هزار نفر به کروناویروس در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۲۸۰ هزار و ۷۶۶ نفر در فارس به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: خوشبختانه با تلاش کادر درمان و مدافعان سلامت، ۲۵۷ هزار و ۲۰۴ نفر از این بیماران کاملا بهبود یافته‌اند.

همتی تعداد تست‌های مولکولی تهیه شده در فارس را ۹۱۹ هزار و ۵۶۸ مورد اعلام و با بیان اینکه بررسی این تست‌ها منجر به شناسایی ۲۶۴ هزار و ۸۱۹ بیمار مثبت قطعی شده است، گفت: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۵ هزار و ۸۶۲ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۱۵ هزار و ۹۴۷ مورد مثبت منتهی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۱۰۱۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۶۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج هم استانی را براثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم، گفت: مجموع قربانیان بیماری کرونا از ابتدای شیوع تا امروز هفدهم خرداد در فارس به ۴۶۳۰ نفر رسیده است.

اتمام موجودی واکسن کرونا در فارس

او با اشاره به اتمام موجودی واکسن علیه کووید۱۹ در کشور و استان، اعلام کرد: تاکنون ۳۳۵ هزار و ۱۴۷ دوز واکسن علیه کووید۱۹ به هم استانی ها تزریق شده است و امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن به کشور، از هفته آینده روند واکسیناسیون ادامه یابد.

هشدار نسبت به ویروس‌های جهش یافته

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به مشاهده ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در شهرهای جنوبی استان به ویژه مهر و لامرد به دلیل همجواری با استان های بوشهر و هرمزگان، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

عضو ستاد مدیریت بیماری کووید-۱۹ استان فارس خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دورهمی های خانوادگی، در  پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال بیماری، موثر است.

دیدگاه