حضور فیلمی از شیراز در بخش مسابقه جشنواره دانشجویی نهال

  • 28 اردیبهشت 1400 - 11:37
حضور فیلمی از شیراز در بخش مسابقه جشنواره دانشجویی نهال

فیلم مستند کوتاه “عروسک‌ها بر آب می‌میرند” ساخته یکی از کارگردانان جوان شیرازی، به بخش مسابقه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی “نهال” راه یافت.

فائزه کریمی، کارگردان “عروسک‌ها بر آب می‌میرند” به ایسنا گفت: سینمای مستند قدرتِ بسیار عجیبی در بازنماییِ واقعیت دارد و این امکان را به مخاطب می‌دهد تا فعالانه و بدون پالایش دست به تفسیر بزند.

وی افزود: این جشنواره هفته اول خرداد و به شکل برخط برگزار خواهد شد و مخاطبان می‌توانند از طریف پلتفرم “وُدیو” آن را دنبال کنند.

تهیه کننده این مستند نیز ضمن تقدیم این اثر به “لعیا نریمانی” کوچکترین قربانی سیل فروردین ۹۸ شیراز، گفت: پدیده‌ا به نام سینما و با هویت فیلم، مانند هنرهای قبل از خود و بالاخص ادبیات، به شدت متاثر از ظرف زمانه است و مظروف را بر اساس آنچه در جامعه جریان دارد، شکل می‌دهد.

محمد ناصریراد افزود: به همین دلیل هنر سینما هم مانند دیگر هنرها اجازه فراموشی بسیاری از رویدادهایی که در گذشته حادث شده اما نباید فراموش شود را، نمی‌دهد.

ناصریراد همچنین گفت: متاسفانه شاهدِ بی مهری و طرد فیلمسازان جوان و مستعد از طرفِ نهادهای مرتبط و نبود حمایت مادی و معنوی مناسب و کافی از آنان هستیم و باید امیدوار بود که در آینده این وضعیت بازنگری شود.

به گزارش ایسنا، در تولید این اثر مستند، ساسان حیدرپور(مجری طرح)، مسیحا رحیمی (مدیر تولید)، علی بلندنظر (صدابردار و صداگذار)، نیلوفر روی چمن (نویسنده گفتار متن)، فاطمه السادات معایر (عکاس)، ستایش شجاعی (گوینده ی گفتار متن)، آوین چمن آرا (بازیگر)، نیلوفر روی چمن (انیمیت و کمپوزیت)، سولماز کریمی (طراح پوستر)، حسین بلندنظر (تایپوگرافی) و پریسا کاظمی (روابط عمومی) نیز همکاری داشتند.

دیدگاه