سال قبل ۵۶۷ کودک در فارس ساماندهی شد

  • 03 اردیبهشت 1400 - 7:49
سال قبل ۵۶۷ کودک در فارس ساماندهی شد

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: با تغییر رویکرد طرح‌های ضربتی به مدل‌های حمایتی و اجتماع محور، ۵۶۷ کودک کار و خیابان در سال ۹۹ در استان ساماندهی شدند.

سید محمدصادق کشفی‌نژاد پنج‌شنبه دوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با تشریح روند پذیرش و حمایت از کودکان کار و خیابان در شرایط قرمز کرونا بیان کرد: این کودکان پس از انجام تست سریع غربالگری کرونا در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از بهزیستی فارس، کشفی‌نژاد افزود: کودکان کار و خیابانی در بدو ورود به مراکز علیرغم انجام تست کرونا، در قرنطینه قرار می‌گیرند.همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر ابتلا به سایر بیماری‌ها نظیر ایدز و هپاتیت و… نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی فارس عنوان کرد: در حال حاضر تعداد دو مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان با تفکیک سنی و جنسیتی در شیراز فعال هستند که در شرایط قرمز کرونا نیز پذیرش این کودکان را متوقف نکرده‌اند. 

کشفی‌نژاد اضافه کرد: اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با تاکید بر توانمندسازی کودک و خانواده و حذف کار کودک از اقدامات شاخص بهزیستی است که گام اول این طرح آگاهی بخشی به جامعه است. 

او افزود: بهزیستی فارس با ساماندهی ۵۶۷ کودک کار در سال ۹۹ و تلاش برای توانمندسازی این کودکان و ادامه این روند در سال ۱۴۰۰ پرونده درخشانی در این زمینه داشته و به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی اقدام به توانمندسازی کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنان در ابعاد روانی، اجتماعی، مهارتی، تحصیلی و شغلی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: این اداره کل و با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش غیردولتی در راستای ساماندهی و بازتوانی کودک و خانواده تلاش می‌کند، اما در این بین نقش عموم مردم جامعه و تغییر دیدگاه با آگاهی بخشی به جامعه را نباید نادیده گرفت.

دیدگاه