ماجرای عیال‌وار شدن زوج جوان در استان فارس

  • 29 فروردین 1400 - 15:28
ماجرای عیال‌وار شدن زوج جوان در استان فارس

بیستم فروردین ۱۴۰۰ ناگهان زوج جوان اهل شهرستان مُهر استان فارس عیالوار شدند زیرا صاحب پنج فرزند شدند که پدر خانواده از شرایط موجود راضی است.

مدیر بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمدن این پنج نوزاد پسر را اعلام و بیان کرد بانوی اهل جنوب فارس در هفته بیست و نهم حاملگی و در نخستین زایمانش پنج قلو زایید. 

عابد مرادی،پدر این پنج قلوها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از درج مصاحبه هایی از قول وی در رسانه ها پیرامون تقاضای وجه ۸۰ میلیون تومانی از سوی بیمارستان را مطرح و اعلام کرد که در این باره با هیچ رسانه ای گفت و گو نکرده است زیرا تاکنون هیچ صحبتی درباره دریافت هزینه از سوی عوامل بیمارستان نشده است.

مصاحبه او با خبرنگار ما را بخوانید.  

سن شما و همسرتان چند سال است و چه زمان ازدواج کردید؟

من ۲۶ سال سن و همسرم ۲۲ سال سن دارد و حدود ۲ سال پیش ازدواج کردیم.

خبرها ضد و نقیض بود،اهل شیراز هستید یا لامرد و مهر؟

بعضی از رسانه ها خبر به دنیا آمدن فرزندانم را درج کردند و نوشتند بانویی اهل شیراز پنج قلو زایید؛ من و همسرم اهل روستای مزیجان شهر گله دار از توابع شهرستان مهر در جنوب استان فارس هستیم و در همین روستا نیز ساکنیم.

چندقلوزایی در فامیل شما و همسرتان سابقه دارد؟

مادربزرگ همسرم در یکی از زایمانهایش ۲ قلو باردار بود اما سابقه زایمان پنج قلو در خانواده من و همسرم وجود ندارد.

وضعیت سلامت پنج قلوها در حال حاضر چگونه است؟

فرزندانم  از وضعیت مناسبی برخوردارند اما به توصیه پزشکان کماکان در بیمارستان بستری هستند.

در این ایام کادر بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز همکاری بسیاری با من و همسرم داشته اند و ۲۴ ساعته از همسرم مراقبت کرده اند و کماکان نیز مراقبت می کنند.

چه زمان متوجه شدید همسرتان  پنج قلو باردار است، واکنش شما چه بود؟

حدود ۲ ماهگی همسرم به دلیل انجام سونوگرافی متوجه پنج قلوها شدیم و ابتدا بهت زده شدیم اما رفته رفته با آن خوگرفتیم و اکنون شکرگزار خدا هستیم.

قطعا آنکه این فرزندان را به من و همسرم عطا کرده خودش نیز نگهبان و نگهدار آنها است و روزی آنها را نیز عطا خواهد کرد.

دوره بارداری همسرتان چگونه گذشت؟

به دلیل شرایط پنج قلوها،همسرم در طول مدت بارداری و خصوصا از زمانی که متوجه حضور پنج  قلوها شدیم در استراحت مطلق قرار داشت و شرایط بسیار سخت بود.

پنج قلوها را چه نام نهادید؟

خداوند پنج  پسر درنخستین زایمان همسرم به ما عطا کرد که به ترتیب براساس به دنیا آمدنشان اسامی آنها را امیرعباس، امیررضا، امیرسام، محمدماهان و محمد مهدی انتخاب کردیم.

راضی هستیم به آنچه خداوند به من و همسرم ارزانی داشته اما اگر یکی از این قل‌ها دختر بود خوشحال تر بودم اما اکنون هم از داده خداوند کاملا راضی هستم.

شغلتان چیست و اوضاع مالی روبه راه است؟

راننده هستم و با شرایط کنونی و آمدن پنج قلوها به یکباره خانواده ۲ نفری ما هفت نفره شد و باید به فکر منبع درآمد دیگری باشم تا بتوانم مخارج زندگی را تامین کنم.

در زمینی که از پدرم به من رسیده خانه ای ساخته ایم و در آن با همسرم مشغول زندگی هستیم.

پیشنهاد کار یا حمایتی از سوی خیرین و مسئولان ارگان های شهرستان مهر یا استان فارس به شما شده است؟

همسرم از بیمارستان مرخص شده اما به دلیل بستری بودن فرزندانم در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان حضرت زینب (س) فعلا در شیراز مستقر هستم و به شهرستان نرفتم اما تاکنون نیز پیشنهاد حمایتی از سوی نهادها و خیرین به من نشده است.

به گفته مسولان بیمارستان احتمالا نیاز است که پنج قلوهایم تا چند هفته آینده در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی باقی بمانند.

هزینه زایمان پنج قلوها در بیمارستان چگونه است؟

هنوز هیچ درخواستی از سوی پرسنل بیمارستان درباره پرداخت هزینه ها نشده است اما امیدوارم مسئولان در این خصوص نیز کمک حال من و خانواده ام باشند.

در حال حاضر به دنیا آمدن این پنج قلوها امیدی در خانواده من و همسرم ایجاد کرده است اما به دلیل شرایط مالی از خیرین و مسئولان شهرستان مهر و استان فارس درخواست دارم حمایتی برای اینکه بتوانم مخارج زندگی و بزرگ شدن این پنج قلوها را تامین کنم انجام دهند.

شهر گله دار از توابع شهرستان مهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیدگاه