واکسیناسیون بیماران ام اس، هموفیلی و تالاسمی فارس علیه کرونا آغاز شد

  • 08 فروردین 1400 - 15:19
واکسیناسیون بیماران ام اس، هموفیلی و تالاسمی فارس علیه کرونا آغاز شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: واکسیناسیون بیماران خاص استان فارس علیه بیماری کووید ۱۹ در گروه بیماران مبتلا به ام اس، هموفیلی و تالاسمی آغاز شد.

عبدالرسول همتی روز یکشنبه با بیان اینکه همه این بیماران واکسن تاییده شده وزارت بهداشت دریافت می‌کنند، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج علیه بیماری کرونا آغاز و واکسیناسیون بیماران پیوند اعضا، بیماران مبتلا به سرطان و بیماران دیالیزی در تمامی شبکه های بهداشت و درمان استان در روزهای تعطیل انجام شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز  افزود: از هفتم فروردین ۱۴۰۰ نیز بیماران مبتلا به MS، هموفیلی و تالاسمی نیز در همه شبکه های بهداشت و درمان زیر مجموعه دانشگاه فراخوان و واکسیناسیون این گروه بر علیه بیماری کووید ۱۹ آغاز شد.

دکتر همتی ادامه داد: واکسیناسیون این بیماران در شبکه های بهداشت و درمان، در پایگاه واکسیناسیون کرونا بیمارستان محل سکونت و در شیراز برای بیماران MS در درمانگاه رسول اعظم (ص) و بیماران تالاسمی، هموفیلی و CF در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب و طبق دستورالعمل های کشوری  انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در راستای جلوگیری از ازدحام، بیماران مبتلا به ام اس، هموفیلی و تالاسمی به تدریج و از طریق پیامک فراخوان می شوند و لازم است مدارک پزشکی و کارت ملی به همراه داشته باشند.

دیدگاه