آیین رهایی ۲۸۶ زندانی جرایم مالی غیرعمد فارس برگزار شد

  • 26 اسفند 1399 - 11:15
آیین رهایی ۲۸۶ زندانی جرایم مالی غیرعمد فارس برگزار شد

عنایت الله رحیمی، استاندار فارس در ویژه برنامه نذر رهایی(آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیر عمد) ضمن ارزشمند توصیف کردن این اقدام عنوان کرد: رهایی زندانیان جرایم مالی غیر عمد که به همت خیران گرامی و سایر دست اندرکاران در نهادها و مجموعه های مختلف انجام می‌شود امری پسندیده بوده و علاوه بر اینکه وظیفه اجتماعی هر فرد تلقی میشود، از جمله ارزش ها و مولفه های دینی ما است.

رحیمی ضمن تشکر از فرماندهی سپاه فجر که مسئولیت پیگیری نذر رهایی و طرح های مواسات و همدلی و کمک های مومنانه را در این شرایط سخت کرونایی بر عهده گرفته اند تقدیر کرد و گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی دولت ،نماینده ولی فقیه در استان و همه خیرین انجام داده اند منجر به انجام این اقدامات ارزشمند بوده است.

استاندارفارس بیان کرد: بیش از ۱۸۰۰میلیارد تومان کمک های مومنانه اهدا شده از سوی مردم توسط این عزیزان جمع آوری شده و به دست نیازمندان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در اقدام ارزشمند نذر رهایی تاکنون ۶۰۰ زندانی آزاد شده اند اظهار کرد: در مرحله قبل مقرر شد ۱۰۰ زندانی با همکاری نمایندگان دولت در استان فارس به موهبت رهایی دست یابند.

رحیمی بیان کرد: پس از تکلیف به فرمانداران و تلاش این عزیزان در همه شهرستان های فارس توانستیم ۱۲۵ زندانی جرایم مالی غیر عمد را به آغوش خانواده ها بازگردانیم .

به اعتقاد استاندار فارس بازگشت این افراد به کانون خانواده علاوه بر تقویت مودت و دوستی و تحکیم این نهاد ارزشمند سبب جلوگیری از آسیب هایی میشود که ممکن است عدم حضور سرپرست در خانواده ایجاد کند.

وی ادامه داد: این۱۲۵ نفر بیش از ۶میلیارد بدهی داشته اند که از این میزان بیش از دو میلیارد تومان تخفیف گرفته شده و چهار میلیارد نیز پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه در این مرحله از نذر رهایی ۲۸۶نفر ازاد شده اند، عنوان کرد: ۱۱۱نفر با هماهنگی سپاه پاسداران، ۵۰نفر از سوی شورای شهر و شهرداری شیراز و ۱۲۵ نفر با پیگیری فرمانداری ها و با هماهنگی کامل بین همه دستگاه های مختلف و با نیک اندیشی خیرین نعمت رهایی را چشیده اند.

استاندار فارس ضمن تقدیر از فرمانداران، دادستان مرکز استان و شهرستان ها، رییس کل دادگستری، همکاران دستگاه های اجرایی، نماینده ولی فقیه در استان و همه دستگاه های اجرایی و خیرین ابراز امیدواری کرد توفیق آزاد سازی انسان ها از هر بند و قید نا میمونی نصیب همه افراد شود.

دیدگاه