کمبود ۶۰ میلیون مترمکعبی آب در شیراز

  • 23 اسفند 1399 - 13:10
کمبود ۶۰ میلیون مترمکعبی آب در شیراز

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه در شیراز قریب به ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که ۳۰ میلیون متر مکعب آن از سد درودزن و ۱۲۰ میلیون مترمکعب نیز از دیگر منابع تامین می‌شود و انتظار است با آغاز به کار خط انتقال دوم وضعیت بهبود یابد، گفت: اما با وجود این، همچنان ۶۰ میلیون مترمکعب آب در شیراز کمبود داریم.

 ابراهیم عزیزی شنبه ۲۳ اسفند در دیدار اعضای مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی‌فقیه در استان، تاکید کرد: سرعت دستیابی به پروژه‌های زیربنایی در استان باید افزایش یابد و تلاش مجمع نمایندگان نیز در این زمینه است که طرح‌های بزرگی را که دچار رکود و عقب‌ماندگی شده، زودتر به بهره‌برداری برسانند.

او با اشاره به اینکه تغییر نگاه مدیران کلان کشور به استان فارس از دیگر اهداف مهم نمایندگان استان بوده است، ادامه داد: مدیران ملی بر این باورند که فارس استان برخورداری است و مشکل کمتری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور دارد و این نگاه امروز تغییر یافته و اثبات کرده‌ایم استان نیازمند توجه بیشتر در بهره‌گیری از منابع ملی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه محورهای مواصلاتی فارس، گفت: اینکه فارس به چهارراه ریلی جنوب کشور بدل شود از سال‌ها پیش دنبال می‌شد، اما قطعات یک و دو این پروژه که نقش بزرگی در صنعتی‌شدن و تحرک استان داشت از دستور کار دولت خارج و تنها فازهای سه و چهار به ‌گونه‌ای فعال شده بود که هم‌اکنون تکمیل قطعات یک و دو، شیراز- بوشهر و شیراز – گلگهر کرمان دوباره در دستور کار دولت قرار گرفته است.

عزیزی همچنین با بیان اینکه اگر در زمینه تامین آب هدفگذاری انجام نشود با بحران‌های جدی در سراسر فارس مواجه خواهیم شد، به آغاز پروژه انتقال آب از خلیج فارس به خراسان اشاره و عنوان کرد: این در حالی است که بخش خصوصی در استان فارس به این موضوع علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و جلسات مکرری گرفته شده تا واحدهای نیمه‌صنعتی در این موضوع مشارکت کنند؛ اما همچنان شاهد عدم رغبت بخش صنعتی به این موضوع هستیم.

او همچنین به وضعیت آزادراه‌ شیراز- اصفهان اشاره کرد و گفت: حددو ۱۰جلسه تاکنون در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده تا قطعه ۷ و ۸ تامین منابع و فعال شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو موضوع خط پروفیلن و انتقال فرآورده پیگیری و با وزارت نفت مطرح شده و قول تکمیل آن تا پایان دولت داده شده که از جمله مسائل حیاتی فارس است.

عزیزی با تاکید بر اینکه تلاش مجمع بر این است که یار و یاور مسئولان باشند، اظهار کرد: اولویت‌های استان در کنار قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن، استفاده از دیدگاه‌های نخبگان و نماینده ولی‌فقیه در فارس و بهره‌گیری از نظرات آنان در تصویب قوانین و مصوبات بوده است.

دیدگاه