وزش تند باد در شیراز باعث آسیب دیدن ۱۸ نفر شد

  • 22 اسفند 1399 - 23:14
وزش تند باد در شیراز باعث آسیب دیدن ۱۸ نفر شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوردیت‌های پزشکی فارس گفت: وزش باد شدید و تندباد در شیراز موجب مصدومیت ۱۸ نفر در این کلانشهر شد.

محمد جواد مرادیان، شامگاه جمعه در گفت و  گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۵ نفر توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و سه نفر نیز به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی ادامه داد: ساعاتی قبل وزش باد شدید سبب سقوط یک تابلو در ورودی شهر شیراز بر روی یک خودرو پراید شد که در نتیجه آن پنج نفر مصدوم شدند که مصدومان توسط تیم‌های اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شدند.

او اظهار داشت: با توجه به وزش باد شدید و وجود ریز گردهای فراوان در هوا، بیماران پر خطر همانند بیماران آسمی، بیماران قلبی، مادران باردار، کودکان و افراد مسن تا پایدار شدن وضعیت جوی و اتمام آلودگی هوا از خارج شدن از خانه خودداری کنند.

انجام ۳۰ عملیات امدادی در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از انجام ۳۰ مورد عملیات از ساعت ١٣ بعد از ظهر امروز جمعه ٢٢ اسفند در پی تندباد خبر داد.

محمدهادی قانع شامگاه جمعه ٢٢ اسفند در جمع خبرنگاران بیان کرد: شکستگی درخت، قطع برق، حبس افراد در آسانسور و سقوط ورقه‌های سقف‌های شیروانی دلیل انجام این عملیات‌ها بوده است.

او خواستار عدم حضور و تجمع شهروندان در سطح شهر شد و تاکید کرد که از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های بلند، تیرهای برق و درختان مختلف خودداری شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه همه ایستگاههای آتش نشانی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: آتش نشانان در١٣ نقطه کلیدی شهر برای کمک به شهروندان مستقر شده‌اند.

قانع تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با آتش نشانی تماس بگیرند تا نیروهای آتش نشان برای کمک به آنها اقدام کنند.

دیدگاه