واگذاری انشعاب برق به باغ شهرهای غیرمجاز در شیراز ممنوع است

  • 19 اسفند 1399 - 9:16
واگذاری انشعاب برق به باغ شهرهای غیرمجاز در شیراز ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب شیراز ضمن تاکید بر تشدید سیاست‌های پیشگیرانه و نظارتی برای کاهش تخلفات و خسارات وارده ناشی از تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اعلام کرد که واگذاری انشعاب برق به باغ شهرهای غیر مجاز ممنوع است.

مصطفی بحرینی در بازدید میدانی از اراضی اطراف شیراز که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های متولی صیانت از اراضی ملی و زراعی انجام شد، بر لزوم اجرای کامل قوانین و مقررات مرتبط با اراضی و عمل به تکالیف قانونی و وظایف ذاتی دستگاه‌های متولی در پیشگیری از هرگونه تخلف تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمونی دادگستری فارس، بحرینی بیان کرد: طبق ماده ۸ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و در اجرای مصوبات اخیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی، واگذاری هرگونه انشعاب برق به باغ شهرهای غیر مجاز ممنوع است.

بحرینی همچنین بر ضرورت قطع و جمع آوری منصوبات بدون مجوز برق باغ شهرهای غیر مجاز احداثی تاکید کرد.

او با اشاره به نقش بعضی از مشاورین املاک در ترویج و گسترش بی رویه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و ضرورت جلوگیری از تفکیک اراضی کشاورزی و خرید و فروش آنها بدون رعایت الزامات قانونی، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری به تعاونی‌های مسکن و اشخاص حقیقی، از اجرای طرح شناسایی و پلمپ بنگا ه‌های متخلف و تعقیب کیفری دلالان و افراد سودجو در این زمینه خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین خاطرنشان کرد: تدابیری اتخاذ شده تا در اجرای گشت‌های هم پوشان اراضی با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و همکاری مراجع انتظامی در صورت مشاهده تخلف، با استفاده از ظرفیت قانونی ضمن جلوگیری از ادامه تصرفات و اقدامات بدون مجوز و اعاده وضعیت اراضی به حال سابق، تمام مصالح ساختمانی، ادوات و ابزار و ماشین آلات مورد استفاده در تغییر بدون مجوز اراضی و عملیات ساختمانی غیر مجاز نیز توقیف  و متخلفین و مجرمین جهت تعقیب به مرجع قضایی معرفی شوند.

دیدگاه