تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

نماینده مجلس: توسعه شهر صدرا بدون الحاق به شیراز ممکن نیست

  • 14 مهر 1399 - 18:09
نماینده مجلس: توسعه شهر صدرا بدون الحاق به شیراز ممکن نیست

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق شیراز گفت: به عنوان یک کارشناس متخصص در مسائل شهرسازی و مدیریت شهری معتقدم تا شهر جدید صدرا به شیراز ملحق نشود هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد و توسعه صدرا محقق نخواهد شد.

علیرضا پاک‌فطرت، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنچه هم که امروز به عنوان خدمات انجام شده در صدرا مطرح می‌شود در حقیقت مُسکّن‌های موقتی است که تاثیر چندانی در بهبود خدمات‌رسانی به ساکنان این شهر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قطعا اگر صدرا به شیراز ملحق شود شهروندان صدرا از خدمات بیشتر و بهتری در تمام زمینه‌ها از جمله حمل و نقل، موارد رفاهی و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز بیمارستان‌های خوبی در شهر صدرا احداث شده و یا در دست احداث است اما به دلیل نداشتن سیستم حمل و نقل قوی، سریع و آسان و مسیرهای دسترسی مناسب، این بیمارستان‌ها نمی‌توانند با تمام ظرفیت خود فعالیت و خدمات‌رسانی کنند.

پاک‌فطرت افزود: نمونه چنین اتفاقی در استان همجوار فارس یعنی اصفهان روی داد که در سال ۹۲ شهر خوراسگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به شهر اصفهان پیوست که به دنبال این اتفاق جمعیت شهر اصفهان از مرز ۲ میلیون نفر گذشت و امروز اصفهان به عنوان شهری با جمعیت بالای ۲ میلیون نفر شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: البته بحث کیفیت شهرها در جای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما کمیت هم در جای خود دارای اهمیت است و در جذب اعتبارات و کمک‌ها هم از مرکز و هم در سطح بین‌المللی بسیار اثرگذار است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز تمام بار شهر صدرا از جهات مختلف از جمله حمل و نقل و بهداشت و درمان روی دوش شهر شیراز است اما عوارض، ارزش افزوده و مالیات آن در شهر صدرا و آن هم نه چندان مطلوب، هزینه می‌شود.

پاک‌فطرت اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم شیراز این مساله را با جدیت دنبال خواهم کرد و از سایر نمایندگان تقاضا دارم که این مساله را دنبال کنند.

وی افزود: اینکه گفته شود خواستار تبدیل شهر صدرا به شهرستان و فرمانداری هستیم هیچ نفعی به حال شهر صدرا و شهروندان آن نخواهد داشت و این شهر باید به شیراز متصل و ملحق شود تا امکانات بهتر و بیشتری بتوان برای آن در نظر گرفت.

موضوع الحاق شهر جدید صدرا به شیراز که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز ایجاد شد در یکصد و پنجاه و سومین نشست شورای اسلامی شهر شیراز (۱۳ مهرماه جاری) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهر جدید صدرا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

دیدگاه

  1. درود به جناب پاک فطرت
    سخنی با مخالفین..
    رو خیابان‌ها و کوچه ها اسم شهرداری شیراز باشه بهتره و قشنگ تر هست یا صدرا .؟
    کدامشون بیشتر قرب و منزلت اسم و رسم دارند ، کدامشون قدرت و خدمات بهتری دارند .!؟
    صدرا حتی یک خیابان مثل مشیرفاطمی نداره .!
    حتی یک پیادرو صاف.!
    از اول تا آخرش بنگاه مسکن هست با سوپر مارکت.های که همه چیزشون از مغازه بیرونه.!

    به قبض آب ، برق ، گاز ، تلفن نگاه کنید ، همگی نوشته شده شیراز.
    نه کارت ملی داره ، نه شناسنامه ، نه شماره ماشین ، نه زایشگاه ، نه قبرستان..
    کسی هست که بگه من بچه صدرا هستم.!؟
    تا حتی قالب پنیرش هم از شیراز میاد ،
    عموم جمعیت هم شیرازی هستند که بخاطر تورم و گرانی به اینجا پناه آوردند ، حالا این جمعیت رو میخوان بنام خودشون با فامیل جدید صدرا بزنند..!

    صدرا یکی از شهرک های اقماری شیراز هست ، کاملا
    اگر غیر از این هست جرات کنند یکروز ورودی و خروجی صدرا را ببندند..تا ملاحظه بفرمان چه اتفاقی میافته..
    این آقای شهر یکروز نمیتونه رو پای خودش بایسته.!
    شما نمیتوانید مردمانی را گروگان بگیرید که از تاب ناعلاجی اینجا را برای سکنی گزیدند ، درصد بالایی از این جمعیت شیرازی هستند ، و البته از روز اول هم اینجا شهرکی از شیراز بوده و در استان دیگری واقع نشده

    حالا یه عده البته منافع و شغلشان در خطر هست و مخالفت می‌کنند..

    خلاصه اینکه هر گردی گردو نیست ، حالا اگه یخورده بزرگ شده جو گیر نشوند ، فیل هم بزرگه اما آدم نیست.!

    صدرا همان فرزند شیراز هست که با پول بسیاری از مردم شیراز ساخته شده و البته حاصل درامد اکثر افرادی ست که نان و نمک را از شیراز میخورند. و دو صد البته در کنار پدر یا مادر یا همان شیراز ، می‌تواند از جایگاه جهانی شیراز استفاده و بهرمند شود