شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۰هزار تن گذشت

  • 29 مرداد 1399 - 19:44
شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۰هزار تن گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۸۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استانهای در وضعیت هشدار ادامه داد: استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح وضعیت مازندران گفت: این استان در اسفندماه خیز بیماری را در غلب شهرستانها تجربه کرد. در اوایل فروردین ماه با همکاری مردم در رعایت پروتکلها و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایتهای ستاد استان، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی و در خردا به پایداری نسبی رسید. اما متاسفانه علیرغم توصیه های اکید بهداشتی، از تیر ماه شاهد افزایش ابتلا و بستری در کلیه شهرستانهای این استان هستیم و هم اکنون کلیه شهرستانهای استان به جز یک شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و نموادر ابتلا و بستری در شهرستانهایی نظیر رامسر، آمل، ساری و قائمشهر نگران کننده است. گرچه طی دو هفته اخیر شاهد کاهش نسبی در موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانها هستیم ولی وضعیت بیماری همچنان در این استان حساس و شکننده است.

وی در خصوص میزان استفاده از ماسک در مازندران گفت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز خرید، اماکن عمومی، ادارات و بانکها ۸۲ درصد، در وسایل نقلی درون شهری و برون شهری ۷۲ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی ۸۴ درصد است. میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و سازمانها و بانک ۸۵ درصد است.

لاری همچنین ادامه داد: از زمان شیوع بیماری در استان مازندران بیش از ۱۱۵هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است و بیش از یکهزار مورد به علت عدم رعایت پروتکل ها به مراجع قضایی معرفی شده و ۹۸۸ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

وی تاکید کرد: درخواست ما از هموطنان آن است که از هرگونه سفر غیرضروری به مازندران جدا خودداری کنند.

وی در پایان گفت: مهم ترین راه برون رفت از وضعیت بیماری تقویت عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دستها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است و امیدواریم با رعایت این اصول شاهد قطع زنجیره بیماری در کشور باشیم.

دیدگاه