تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

افزایش قربانیان و مبتلایان به کرونا در فارس

  • 04 تیر 1399 - 15:20
افزایش قربانیان و مبتلایان به کرونا در فارس

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس به ۱۱ هزار و ۱۵۱ بیمار افزایش یافت.

همتی افزود: متاسفانه از روز گذشته تاکنون، سه هم استانی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد مرگ و میر در فارس به ۱۴۷ نفر رسید.

از ابتدای شیوع این بیماری در فارس، هشت هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا با بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و هم اکنون از مجموع ۴۵۵ بیمار بستری، ۴۰۲ بیمار مشکوک یا دارای علامت در مراکز درمانی بستری هستند و ۵۳ بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ویژه بستری شده اند.

وی، چهار درصد موارد مبتلایان به این بیماری در فارس را در گروه سنی زیر ۱۰ سال اعلام کرد که خوشبختانه موردی از فوت در این گروه گزارش نشده، ۷۲ درصد مبتلایان مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۱ درصد مرگ و میر نیز در این گروه بوده و در حالی که ۲۴ درصد موارد ابتلا در گروه سنی بالای پنجاه سال بوده، ۷۹ درصد مرگ و میر‌ها در این گروه سنی گزارش شده که این هشداری به عموم جامعه برای مراقبت بیشتر از گروه سالمندان جامعه است.

به گفته این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میانگین سنی فوت شدگان در اثر کووید ۱۹ در فارس، ۶۵ سال و میانگین سنی مبتلایان نیز ۳۹ سال بوده است، در گروه مبتلایان ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد بانوان و در موارد فوتی نیز ۵۹درصد مردان و ۴۱ درصد بانوان بوده اند.

دکتر همتی آمار بالای مبتلایان امروز و روز‌های اخیر در استان فارس را نشان دهنده روند افزایشی و گسترش این بیماری دانست و با بیان اینکه قدرت انتشار بیماری نیز بالا رفته است، گفت: بی توجهی عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی در این امر دخیل بوده است.

وی، شرکت مردم در دورهمی‌های خانوادگی، مراسم ترحیم و عروسی، تجمعات در فضا‌های متراکم و مراکز خرید، مترو، اتوبوس و مترو را از عوامل گسترش انتشار این بیماری برشمرد و از عموم مردم فارس تقاضا کرد فاصله فیزیکی را رعایت کنند، از ماسک استفاده کرده، دست‌های خود را به صورت منظم شسشتشو دهند و از تردد‌های غیرضروری شهری و برون شهری بپرهیزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، در روز‌های آینده خبر‌های بهتری در این زمینه انتشار یابد.

دیدگاه