شمارمبتلایان کرونا در فارس از مرز ۷ هزار نفر گذشت

  • 21 خرداد 1399 - 19:53
شمارمبتلایان کرونا در فارس از مرز ۷ هزار نفر گذشت

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از دو هزار و ۱۶۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید۱۹ استان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ مورد مثبت جدید شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی مبتلایان فارس به ۷ هزار و ۱۳۱ نفر رسیده است.

همتی ادامه داد: از ۱۶۱ مورد جدید در استان، شیراز ۴۴ مورد؛ لامرد ۱۰ مورد؛ داراب ۷ مورد؛ مرودشت ۶ مورد؛ آباده و ممسنی هر کدام ۴ مورد؛ کازرون و زرین دشت هر کدام ۳ مورد؛ رستم ۲ مورد؛ خرم بید، فیروزآباد، پاسارگاد و بیضا هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: متاسفانه ۲ نفر از هم استانی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۸ نفر رسیده است.

او با تاکید بر اینکه هنوز آمار استان بالاست و در مرحله هشدار هستیم به مردم استان فارس توصیه کرد: اگر دستور‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است تبعات زیانباری برای استان به همراه داشته باشد زیرا، ویروس در جامعه در حال چرخش و آسیب رسانی است.

همتی یادآور شد: مردم باید به خاطر حفظ جان سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

دیدگاه