شروع غربالگری کرونا برای عشایر فارس

  • 14 خرداد 1399 - 14:34
شروع غربالگری کرونا برای عشایر فارس

مدیر کل امور عشایر استان فارس از شروع طرح غربالگری با هدف پیشگیری از شیوع و بیماریابی در جمعیت عشایر این استان خبر داد.

بهرامی سه شنبه ۱۳ خرداد به خبرنگاران گفت: با اعزام اکیپ‌های بهداشتی کار غربالگری و بیماریابی و آموزش جمعیت عشایر در خصوص بیماری کووید ۱۹ آغاز شده است.

او خاطرنشان کرد: کمک به پیشگیری از شیوع کروناویروس با ارائه آموزش‌های پیشگیرانه و شناسایی مبتلایان احتمالی و جلوگیری از تردد عشایر به شهرها برای انجام تست‌ها و دریافت مراقبت‌های بهداشتی از اهداف این طرح غربالگری است.

بهرامی ادامه داد: در این طرح اکیپ‌هایی متشکل از ۵ نفر شامل پزشک، ماما، بهیار و کارشناس بهداشت، با تعامل بین امور عشایر استان و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، به محل‌های اسکان عشایر سیار در شهرستان‌های مختلف اعزام شده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس خاطرنشان کرد: در این طرح تمام جمعیت عشایر سیار خصوصا افراد بالای ۳۰ سال مورد ارزیابی قرار گرفته و آموزش‌های لازم را در خصوص پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ دریافت می‌کنند.

بهرامی گفت: در این طرح غربالگری علاوه بر تست کرونا، افراد به لحاظ ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت بررسی و معاینه شده و وضعیت واکسیناسیون کودکان و مادران باردار نیز ارزیابی و بررسی و اطلاعات کسب شده در سامانه پیش‌بینی شده ثبت خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر استان فارس یادآور شد که اقدامات و ارائه خدمات بهداشتی نظیر واکسیناسیون کودکان و معاینه مادران باردار، به شکل برنامه‌ریزی شده توسط مراکز بهداشت انجام می‌شود.

دیدگاه