تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

شناسایی ۱۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس

  • 13 خرداد 1399 - 17:55
شناسایی ۱۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۷ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس شناخته و آمار مبتلایان به ۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

همتی با بیان این که این تعداد بیمار جدید از هزار و ۵۶۹ نمونه بررسی شده شناسایی شدند افزود: در پنج روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۱۰ نفر است.

وی گفت: آمار مبتلایان جدید کرونا ویروس در فارس مربوط به شیراز ۷۴ مورد، لامرد ۸ مورد، ممسنی ۴ مورد، مرودشت ۳ مورد، بیضا، زرقان و کازرون هر کدام ۲ مورد، قیر و کارزین، مهر و کوه چنار هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۴۴۹ نفر اعلام کرد.

همتی با هشدار به مردم فارس در خصوص افزایش ناگهانی ابتلا به کروناویروس گفت: در روز‌های اخیر استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان و به دلیل همجوار بودن با استان فارس، آمار مبتلایان با افزایش ناگهانی شیوع ویروس مواجه شد و استان فارس در حال حاضر به مرحله هشدار رسیده است.

وی از مردم خواست تا توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، دلیل بازگشایی مشاغل، ضعیف بودن کروناویروس نیست، کروناویروس در حال انتقال در بین مردم و مهمترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال ویروس، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در خانه ماندن و پرهیز از تردد‌های غیرضرور است.

دیدگاه