رئیس برکنارشده فدراسیون چوگان: برایم پاپوش درست کردند

  • 04 مهر 1396 - 11:12
رئیس برکنارشده فدراسیون چوگان: برایم پاپوش درست کردند

گلنار وکیل‌گیلانی، رئیس برکنارشده فدارسیون چوگان می‌گوید برایش «پاپوش درست کرده» و از کار برکنارش کرده‌اند.

خانم وکیل‌گیلانی به روزنامه شهروند در خصوص دلیل برکناری‌اش گفته: «نه تنها خبری از دلیل این کار ندارم، بلکه ابلاغی هم از سوی وزارت ورزش دریافت نکردم. هیچ‌کس با من تماس نگرفته که بگوید شما دیگر نباید به فدراسیون بیایید. دیروز هم تا آخر وقت در فدراسیون بودم و کارهایم را انجام دادم.»

او در خصوص انتشار عکس‌های خصوصی‌اش و ارتباط آن با برکناری گفت: «برخی درچند ماه اخیر به دنبال برکناری من بودند. آنها این حاشیه‌ها را برای من درست کردند. عکس‌ها هم بحث مهمی نیست اما برخی این مسأله را بزرگ کردند. به دنبال این هستم که اصل ماجرا را متوجه شوم و سپس درباره آن صحبت کنم. من کار خلافی نکردم که از کسی بترسم و این حرف‌هایی هم که مطرح می‌شود، درست نیست.»

رئیس پیشین فدارسیون چوگان که فروردین ۱۳۹۵ به این سمت انتخاب شد، افزود: «برای من پاپوش درست کردند و درنهایت امروز دیدم که وزارت ورزش حکم سرپرست جدید فدراسیون را زده است، حتی در آن حکم هم به برکناری من اشاره نشده بود. نمی‌دانم پشت پرده چیست که برخی اینطور خودشان را به در و دیوار زدند تا من کنار بروم.»

وزارت ورزش و جوانان دوشنبه سوم مهر ضمن برکناری رئیس فدراسیون چوگان، ابتدا احمد گواری و سپس به فاصله چند ساعت، حمیرا اسدی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد.

خانم وکیل‌گیلانی گفته:‌ «برخی افراد در این مدت مرا بارها تهدید کردند و گفتند؛ استعفا بده. از برخی ابزارهای ناجوانمردانه علیه من استفاده کردند اما من حاضر به استعفا نشدم، چون می‌خواستم به کارم ادامه دهم. هیچ‌کسی از وزارت ورزش با من تماس نگرفت و من بی‌صبرانه منتظر توضیح مسئولان هستم.»

او می‌گوید سه ماه است که از مسعود سلطانی، وزیر ورزش و جوانان درخواست ملاقات کرده اما وزارت ورزش به این درخواست او پاسخی نداده‌.

خانم وکیل‌گیلانی افزود: «به نظرم رسانه‌ها هم درباره دلایل استعفای من بهتر است از وزیر و معاونانش سوال بپرسند. بهتر است دیگر با این اتفاقی که رخ داد، مسئولی حرف از حمایت از مدیریت بانوان و جوانگرایی در بخش مدیریتی نزند، چون من این شاخصه‌ها را داشتم اما به این شکل کنار رفتم…همه افراد تعدادی بدخواه دارند؛ اگر یک زن باشی و موفق شوی که چه بدتر. متاسفانه برخی آقایان نمی‌توانند ببینند که یک زن مدیر موفقی شده و به جایگاهی دست پیدا کرده است. من از کسی اسم نمی‌برم اما وقتی مطمئن شدم، قطعا اسامی این افراد را به رسانه‌ها می‌گویم.»

برکناری خانم گلنار وکیل گیلانی بر خلاف آیین‌نامه انتخاباتی و بدون تشکیل مجمع صورت گرفته است.

خبرگزاری تسنیم نیز به دست آوردن عکس‌های خصوصی را دلیل برکناری خانم وکیلی عنوان کرده است. این خبرگزاری با اشاره به نقش «پدرخوانده و مافیای چوگان» نوشت: «این فرد با حمایت یک مقام ورزشی، رئیس فدراسیون را برای استعفا تحت فشار قرار داد. به عکس‌های شخصی و خانوادگی رئیس فدراسیون دست پیدا کرد و از طریق برخی نهادها به دنبال هدفش بود».

اشاره تسنیم به حمزه ایلخانی، رئیس پیشین فدراسیون چوگان است. این سایت از خانم وکیل گیلانی پرسیده است: آیا تیره شدن رابطه شما با ایلخانی رئیس سابق این فدراسیون در برکناری‌تان تأثیرگذار بوده؟

او در پاسخ گفته: اگر من خیلی از مسائل را نزد خود نگه‌دارم و از آنها صحبت نکنم بهتر است. در آینده مشخص خواهد شد.

 

دیدگاه