ورود بانوان برای تماشای تور جهانی والیبال ساحلی کیش آزاد شد

  • 28 بهمن 1395 - 7:29
ورود بانوان برای تماشای تور جهانی والیبال ساحلی کیش آزاد شد

بانوان اجازه ورود به محل برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی کیش را پیدا کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، صبح چهارشنبه ۲۷ بهمن حضور بانوان تماشاگر در محل برگزاری رقابت‌های والیبال ساحلی کیش ۲۰۱۷ ممنوع شده بود و فدراسیون جهانی هم به دلیل این موضوع تهدید به تعلیق رقابت‌ها کرده بود.

به دنبال این تهدید، کسری غفوری سرپرست سازمان والیبال ساحلی ایران درباره مشکلی به دلیل ممانعت از حضور بانوان تماشاگر در رقابت های تور جهانی کیش ۲۰۱۷ رخ داده، گفت: «مانعی که امروز (چهارشنبه) رخ داد غیر مسئولانه بود و وقتی مسئولان صحبت کردند و فدراسیون تعهدات خود را که باید اجرا کند بازگو کرد این مشکل حل شد.»

غفوری ادامه‌ داد: «جلسه ای را با مسئولان نیروی انتظامی و مقامات  فدراسیون جهانی والیبال برگزار کردیم و تمامی موضوعات و مباحث را گفتیم و راهکاری را برای این موضوع اندیشیدیم.»

در ایران عمدتا به زنان اجازه داده نمی‌شود بازی‌های ورزشی مردان را از نزدیک تماشا کنند.

چند روز قبل نیز از ورود هشت دختر که قصد ورود به ورزشگاه آزادی را برای تماشای دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس داشتند، جلوگیری شد.

حال شهیندخت مولاوردی، معاون ریاست‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده خرداد سال گذشته به روزنامه شرق گفت که مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها امضا شده اما مطلع نیست که برای اجرا ابلاغ شده یا نه.

او گفته بود: «در جلسات وزارت کشور با حضور نمایندگان وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت ورزش و جوانان سازوکارهای حضور زنان در ورزشگاه‌ها تدوین و صورت‌جلسه امضا شده است.»

اما از آن زمان تاکنون تغییری در ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها ایجاد نشده است.

دیدگاه