محرومیت بازیکنان تیم ملی والیبال امید دختران ایران

  • 26 خرداد 1396 - 16:09
محرومیت بازیکنان تیم ملی والیبال امید دختران ایران

سه والیبالیست تیم ملی دختران امید ایران (زیر ۲۳ سال) به جرم آنچه «ایجاد حاشیه‌های نامناسب» در قهرمانی آسیا عنوان شده است، با محرومیت‌های سنگین مواجه شده‌اند.

این رقابت‌ها به میزبانی تایلند برگزار شد. کمیته انضباطی در حکم خود شقایق شفیع را ۳ سال، نگین شیرتری دو سال و مونا رمضانی را یکسال از حضور در مسابقات محروم کرده است.

مدت زمان این محرومیت‌ها در موضوعاتی نظیر دوپینگ، عادی است اما برای جرایم انضباطی در ورزش ایران کم سابقه است. خصوصاً در فدراسیون والیبال که فصل قبل، مواقعی پیش آمد که زد و خورد در لیگ برتر مردان هم نادیده گرفته شد و محرومیتی در پی نداشت.

از راست: شقایق شفیع ۳ سال، نگین شیرتری ۲ سال و مونا رمضانی یکسال محروم شده‌اند
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال ایران، از ذکر جزئیات خودداری کرده اما خبرگزاری فارس در گزارش خود به حاشیه‌های ایجاد شده در تایلند اشاره کرده است.

این خبرگزاری می‌نویسد قبل از بازی ایران و چین‌ تایپه، نگین شیرتری پیش از مسابقه پاسخی به تلفن‌های کادر فنی نداده و «یک ساعت قبل از آغاز مسابقه همه چیز بهم ریخت.»

فارس نیوز نوشته این بازیکن که پاسور اصلی تیم بود، گفته به دلیل بیماری نمی‌تواند در این دیدار حضور داشته باشد. پاسور دوم تیم نیز در زمان بازی دچار آسیب‌دیدگی شد.

اما هنگامی که تیم ملی به هتل برمی‌گردد، طبق گزارش فارس نیوز «نشانی از بیماری در چهره شیرتری نمی‌بینند» و این موضوع مطرح می‌شود که او با تمارض، حاضر به بازی نشده است.

بعد از بازگشت تیم ملی به ایران، سیما صدیقی که هدایت بانوان را برعهده داشت گزارش خود را به فدراسیون ارائه کرد و منجر به محرومیت بازیکنان شد.

خبرگزاری فارس دلیل محرومیت شقایق شفیع و مونا رمضانی را درگیری فیزیکی اعلام کرده است.

پرسش اینجاست که اگر چنین موضوعاتی باعث صدور احکام شده، چرا فدراسیون والیبال برای شفاف‌سازی، در گزارش خود قید نکرده است تا مانع رواج شایعات در شبکه‌های اجتماعی شود.

 

دیدگاه