درخواست کاپیتان تیم ملی از روحانی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها

  • 24 خرداد 1396 - 19:19
درخواست کاپیتان تیم ملی از روحانی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با حسن روحانی از وی خواست تا زمینه و مقدمات حضور زنان ایران در ورزشگاه‌ها را فراهم کند. رئیس جمهور در این دیدار از اعضای تیم ملی فوتبال به عنوان “سفیران قدرت نرم ایران” یاد کرد.

بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران به همراه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و مدیران فدراسیون فوتبال کشور روز چهارشنبه (۲۴ خرداد/ ۱۴ ژوئن) با حسن روحانی، رئیس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، از حسن روحانی خواست تا “زمینه و مقدمات حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را هموار کند”.

کاپیتان تیم ملی ایران در سخنانش به اهمیت ورزش در افزایش نشاط جامعه اشاره کرد و گفت: «فوتبال از جمله رشته‌های پرمخاطب در دنیا است و پیروزی‌های تیم ملی فوتبال ایران در افزایش غرور ملی و القا حس نشاط و شادی در جامعه نقش موثری دارد.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسن روحانی در این دیدار بازیکنان تیم ملی را “قهرمانان محبوب ملت ایران” توصیف کرد و گفت: «امروز جدای از مسئولیتی که در زمینه ورزش قهرمانی در راستای کسب پیروزی برعهده شماست، عهده‌دار مسئولیت اخلاقی سنگینی نیز در جامعه هستید.»

روحانی گل نخوردن تیم ملی برای هزار دقیقه، صعود قطعی و زودهنگام پیش از پایان رقابت‌های گروهی به جام جهانی و برای دو دوره متوالی را از رکوردهای تیم ملی فوتبال ایران در سال‌های اخیر دانست. او گفت: «مطمئناً تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند باز هم در رقابت‌های جام جهانی مسکو با صعود از مرحله گروهی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند که باید خود را برای این ثبت تاریخی آماده کنیم و این برای تیم بزرگی که در قاره آسیا حرف اول را می‌زند، شدنی است.»

آقای روحانی گفت، ورزش به دلیل آنکه برای مردم نشاط و سلامتی آورده و آنها را از معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد، دور می‌کند، حائز اهمیت است. امروز فوتبال به ورزش عمومی تبدیل شده و همه مردم اعم از زن و مرد و دختر و پسر به این ورزش علاقه دارند.

روحانی خطاب به ورزشکاران اضافه کرد‌ هیجانی که هنگام مسابقه فوتبال در میان مردم وجود دارد، نشان می‌دهد که نگاه مردم به تصمیم و حرکت دقیق بازیکنان است و شما نقش مهمی در شادی و نشاط ملت ایران ایفا می‌کنید.

رئیس‌ جمهور تقارن صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل در سال ۹۲ پس از انتخابات ریاست جمهوری و نیز صعود به جام جهانی روسیه پس از انتخابات اردیبهشت ۹۶ را زیبا و جالب توجه دانست و گفت: «ملت ایران همان طور که پس از انتخابات اردیبهشت‌ماه به خیابان‌ها آمده و خوشحالی کردند، هنگام پیروزی فوتبالیست‌های کشور نیز شاد بودند.»

ملت استحقاق شاد بودن را دارند

حسن روحانی در ادامه سخنانش در دیدار با اعضای تیم ملی و مسئولان ورزش کشور گفت، ملت ایران در طول تاریخ سختی‌ها و زحمات فراوانی را برای کشور تحمل کرده و استحقاق شادی و شاد بودن را دارند.

رئیس جمهور همچنین گفت: باید تمام تلاش خود را برای شاد کردن ملت ایران به کار بگیریم چرا که این ملت موجب رسیدن به استقلال و آزادی شدند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و کوچکترین کار این است که لبخند را به لب‌های آنها بیاوریم تا آنها نیز به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

او بازیکنان و اعضای تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی را “سفیران قدرت نرم ایران” خواند، چرا که به گفته او: «در آن میدان حرکات و رفتار بازیکنان تیم ملی ایران در پیشگاه و نگاه مردم جهان قرار دارد و زمانی که موفقیت در ورزش توأم با اخلاق اسلامی و ایرانی می‌شود، افتخارش دو چندان است».

در این دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان از آمادگی تیم ملی برای جام جهانی مسکو  خبر داد و گفت: «تیم ملی کنونی فوتبال ایران یکی از بهترین و آماده‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال کشور است که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی روسیه، توانسته بیش از هزار دقیقه از دروازه خود محافظت کرده و گل دریافت نکند.»

همچنین کارلوس کی‌روش سرمربی موفق تیم ملی فوتبال ایران در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با روحانی گفت: «فرزندان ایران در تیم ملی فوتبال به خاطر مردم ایران بار دیگر افتخار راهیابی به جام جهانی آن هم درست بعد از پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری را کسب کردند و من به عنوان عضوی از این خانواده در کنار آنها بودم.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: «عشق و شور مردم به فوتبال و وجود استعدادهای فراوان در این کشور، استحقاق حمایت‌های بیشتر را دارد چرا که اگر این استعدادها را با تعهد ایرانی در هم‌آمیزیم می‌توانیم فوتبال ایران را به جایگاه‌های بالاتر در سطح جهانی برسانیم.»

دیدگاه