زنان ایرانی توانستند به تماشای بازی والیبال بلژیک- ایران بروند

  • 20 خرداد 1396 - 10:12
زنان ایرانی توانستند به تماشای بازی والیبال بلژیک- ایران بروند

رسانه‌ها با انتشار تصاویری از زنان ایرانی حاضر در ورزشگاه آزادی از حضور آنان در بازی والیبال بلژیک – ایران خبر دادند.

این در حالی است که خبرآنلاین نوشته است کسانی که به صورت اینترنتی برای خرید بلیط اقدام کرده بودند با گزینه اتمام بلیط بانوان روبرو می‌شدند.

خبرگزاری ایسنا هم اعلام کرد بسیاری از صندلی‌های ورزشگاه به دلیل گرانی بلیط‌ها خالی بودند .

در سال‌های گذشته زنان ایرانی به طور معمول اجازه پیدا نمی‌کردند که در ورزشگاه‌ها به تماشای بازی مردان بروند. رضا حسنی‌خو، مدیر حراست وزارت ورزش ایران، در سال ۱۳۹۴ در مورد حضور زنان در سالن‌ها و استادیوم‌های ورزشی گفته بود که طرح‌های مختلفی در وزارت ورزش بررسی‌ شده، اما به گفته او این طرح‌ها تاکنون به تصمیمی نهایی ختم نشده است.

برخی از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی از گزینشی و نمایشی بودن زنان حاضر در ورزشگاه آزادی در بازی میان بلژیک و ایران خبر داده‌اند. فدراسیون بین‌المللی والیبال به دلیل عدم حضور بانوان درورزشگاه‌ها، بارها به ایران شکایت کرده اما جمهوری اسلامی به طور رسمی تغییری در سیاست خود نداده است.

والیبال ایران به سختی مقابل بلژیک پیروز شد

در آغاز هفته دوم لیگ جهانی والیبال، ایران در ورزشگاه سرپوشیده آزادی با نتیجه سه بر دو مقابل بلژیک به برتری رسید.

برتری با این نتیجه، فقط دو امتیاز نصیب تیم پیروز می‌کند و یک امتیاز هم به تیم بازنده می‌رسد. اما پیروزی سه بر صفر یا سه بر یک، هر سه امتیاز بازی را به حساب تیم برنده واریز می‌کند.

ایران در آخرین بازی از هفته اول با برتری سه بر یک مقابل لهستان، سه امتیاز کسب کرد و با دو امتیازی که از بلژیک گرفت، پنج امتیازی شد تا در جایگاه هفتم جدول قرار بگیرد.

بلژیک با هدایت ویتال هینن چهره پرفروغی به نمایش گذاشته و با وجود این شکست، در رده چهارم سطح آ از لیگ جهانی قرار دارد.

بلژیکی‌ها صربستان و آمریکا را شکست دادند، مقابل آمریکا و ایران هم در پنج دست باختند. یعنی در هر چهار بازی‌شان موفق به کسب امتیاز شده‌اند. در حالی که ایران از دو بازی با ایتالیا و برزیل امتیاز نگرفت.

ایران و بلژیک پیشتر دو بار به مصاف هم رفته بودند که سهم هر کدام یک برد بود. برتری سه بر صفر برای بلژیک در مسابقات جهانی دهه هفتاد میلادی و پیروزی برای ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۴.

ویتال هینن از گزینه‌های سرمربیگری ایران هم بود. او قبلاً با هدایت آلمان موفق شده بود ایران را در تهران و در سه دست متوالی شکست دهد.

سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، عادل غلامی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو، بیشترین حضور را در این مسابقه داشتند.

دست اول با حساب ۲۵ بر ۲۳ به سود بلژیک رقم خورد. بلژیک از بلند قامت‌ترین تیم‌های لیگ جهانی است.

برام وان دن دریس پشت خط زن بلژیک همراه با آرنو فان دی ولده ٢١٠ سانتیمتری، از چهره‌های پرفروغ بلژیک در این بازی بودند.

سیمون فان دی ورده روزی پر اشتباه را سپری کرد. عملکرد ماتیاس والکیرز پاسور بلژیک هم پر نوسان بود. او با پیشرفت خوبی که داشته، هفته قبل از باشگاهش در رومانی به پائوک یونان پیوست.

دست دوم با نتیجه ۲۵-۱۷ به نفع ایران رقم خورد. دست سوم را هم شاگردان کولاکوویچ به سود خود خاتمه دادند اما بلژیک هم توانست ۲۲ امتیاز بگیرد.

مهدی مرندی و مصطفی حیدری دو لیبروی ایران در هنگام توپ‌گیری و دریافت، جای خود را با هم عوض می‌کردند. با پیروزی در این دست، ایران دو بر یک پیش افتاد.

بلژیکی‌ها دست چهارم را ۲۵-۲۳ به سود خود رقم زدند. سم درو ستاره بلژیکی‌ها در این دست، سهمی چشمگیر داشت.

بازی به دست پنجم کشید که مطابق قوانین، پانزده امتیازی است. ایران با حمایت هواداران توانست ۱۵-۱۲ پیروز شود.

پیمان اکبری، دراگان کوبیلسکی و سعید رضایی کمک مربیان کولاکوویچ هستند که در برخی از مواقع به نظر می‌رسید اکبری و رضایی بیش از کولاکوویچ با بازیکنان در ارتباط هستند.

تیم ملی والیبال ایران در دو بازی بعدی نیز میزبان است و به مصاف صربستان و آرژانتین می‌رود.

تعدادی از تماشاگران زن به صورت دعوتی، در سالن حضور داشتند. سالنی که برخلاف سال‌های قبل پر نشده بود و جای خالی داشت. قیمت بالای بلیت از جمله دلایل عدم استقبال هواداران عنوان شده است.

ویتال هینن در کنفرانس خبری گفت: بازیکنانم خسته شدند. نمی‌خواهم بگویم خیلی راضی هستم اما تلاششان را کردند. مقابل ایران بازی کردند که از حمایت تماشاگرانش برخوردار بود.

سعید معروف هم گفت: بازیکنان ما توانستند نمایش خوبی در برابر تیم قدرتمند بلژیک داشته باشند. تماشاگران در دست پنجم کمک زیادی به ما کردند و توانستیم به پیروزی برسیم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

دیدگاه