عربستان به خاطر حرکت فوتبالیست‌های خود پوزش خواست

  • 19 خرداد 1396 - 13:14
عربستان به خاطر حرکت فوتبالیست‌های خود پوزش خواست

مسئولان فوتبال عربستان سعودی از این که بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور در یک دقیقه سکوت برای قربانیان حمله لندن مشارکت نداشتند، پوزش خواسته‌اند.

به گزارش بی بی سی، عربستان سعودی با استرالیا بازی داشت و بازیکنان استرالیا در حالی که دستان خود را به نشانه احترام روی شانه یکدیگر قرار داده بودند، به این قربانیان احترام گذاشتند اما بازیکنان سعودی در جایگاه خود برای بازی قرار گرفتند.

یک نماینده مجلس استرالیا این حرکت بازیکنان عربستان را “شرم‌آور” خوانده است. مقام‌های عربستان گفته‌اند “چنین رسمی با فرهنگ آنها همخوانی ندارد.”

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی روز جمعه عذرخواهی کرده است. این فدراسیون در بیانیه خود گفته است فوتبالیست‌های این کشور “قصد بی‌احترامی به قربانیان و ناراحت کردن خانواده‌های آنها را نداشتند.”

این فدراسیون تاکید کرده که “اقدامات تروریستی و افراطگرایی” را محکوم می‌کند و به خانواده قربانیان حملات لندن و دولت بریتانیا تسلیت گفته است.

حرکت سعودی‌ها با انتقادهایی رو‌به‌رو شده است

بازی استرالیا و عربستان سعودی در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی صورت گرفت. فدراسیون فوتبال استرالیا گفته است که پیش از بازی به مقام‌های سعودی در باره این یک دقیقه سکوت خبر داده بود و به آنها گفته شده بود که فوتبالیست‌های سعودی به این سنت “احترام” خواهند گذاشت.

شماری از سیاستمداران استرالیا از این حرکت سعودی‌ها انتقاد کرده‌اند. یک نماینده مجلس گفته است چنین کاری “ربطی به فرهنگ و سنت ندارد.”

دو استرالیایی در میان کشته‌شدگان حملات لندن قرار داشتند.

دیدگاه